Barcelona

Els busos van més lents en trobar 12 obstacles l’hora

Cotxes mal aparcats, càrrega i descàrrega, o senzillament el trànsit massificat fan que els autobusos de Barcelona vagin cada vegada
més lents. De fet, de mitjana, cada bus es troba fins a
12 obstacles cada hora que l’obliguen a alentir la marxa.

A hores d’ara, tots els transports públics, i fins i tot la bicicleta, són més ràpids que no pas l’autobús. I això es tradueix en que la velocitat comercial mitja d’aquest transport se situa als 11,75 Km/h, mentre que fa sis anys era de 12,8 Km/h.

Aparcats al carril-bus

Tant l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) com Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van confirmar ahir que l’autobús de Barcelona va cada cop més lent.

La PTP va exposar que els principals obstacles amb què es troben els busos al seu carril especial són els vehicles que hi paren ocasionalment (28%), els cotxes que envaeixen el carril-bus per girar a la dreta (24%), la càrrega i descàrrega (19%) i fins i tot l’estacionament (9%).

En hores punta, la velocitat disminueix més encara fins arribar als 7,68 Km/h a la cruïlla dels carrers Aribau amb Còrsega. I aquest és només un exemple.

Portes obertes a Renfe

Una jornada de portes obertes i sense pagar el bitllet de Rodalies-Renfe. Aquesta va ser la proposta que va llançar ahir el secretari general de CC OO de Catalunya, Joan Coscubiela, per compensar el "deute social" que segons el sindicat ha contret la companyia amb els usuaris, que darrerament han patit continus retards i avaries.

També ahir s’adjudicà l’obra del nou sistema de comunicacions per al centre de Control de Trànsit Centralitzat de Barcelona que costaran 1,9 euros milions d’euros i durarà un any.

El tramvia. Cada cop més veloç

Des que es va posar en funcionament al 2004, el Trambaix ha augmentat la seva velocitat passant dels 16 Km/h als gairebé 18 Km/h actuals. El Trambesòs circulava a 17 Km/h i ara ho fa a més de 19 Km/h.

El tren. Sense semàfors

Els trens de Rodalies-Renfe segueix sent el transport públic en superfície més ràpid, tot i que circula per sota de les seves possibilitats. Segons la PTP ara circula a 35 Km/h mentre que la velocitat òpitma seria de 40 Km/h.

El metro. S’endú la inversió

Segons la PTP s’ha prioritzat l’excavació de túnels pel metro, cosa que suposa una inversió molt elevada que no es correspon amb la capacitat aconseguida. Dues línies de tramvia equivaldrien a una de metro.