Barcelona

Creix l'oferta de tràmits `on line' de l'Ajuntament de Barcelona per estalviar-se cues i temps

Una usuària utilitza el servei de tràmits 'on line' de l'Ajuntament de Barcelona.
R. B.

L'oferta de tràmits on line amb l'Administració a la ciutat de Barcelona ha crescut molt els darrers anys i, actualment, permet realitzar tot tipus de comunicacions oficials sense haver de desplaçar-se a cap oficina municipal i haver de fer una llarga cua.

Per tal de facilar encara més les coses a la ciutadania, a l'anomenada Oficina Virtual de l'Ajuntament de Barcelona (es pot consultar a la pàgina web www.bcn.cat), els tràmits es divideixen en dos grans apartats: per a particulars i per a empreses. En el primer cas, dos dels processos administratius més destacats són el canvi de domicili al Padró municipal d'habitants i el pagament de tributs municipals, preus públics i multes amb targeta bancària o amb càrrec al compte bancari. Aquests dos tràmits, molt comuns, es poden fer fàcilmente des de l'ordinador.

En realitat, els ciutadans poden realitzar a títol personal més de 180 tràmits on line, que són ben diversos. Aquests en són alguns exemples: Recollida de residus, estris i materials diversos als punts verds; inscripció en el Registre Ciutadà;  autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; autoliquidació de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica; bonificacions per a l'escolaritat i l'alimentació a les escoles bressol municipals; servei d'orientació i recepció de reclamacions en afers de consum.

Per a ciutadans i empreses

També es pot demanar: duplicat del certificat d'inscripció al Registre de Parelles Estables; constitució de colònies de gats; volant de convivència del Padró Municipal d'Habitants de la ciutat de Barcelona; demanda d'actuació dels serveis d'intervenció a la via pública: neteja, vialitat, aigües i sanejament, enllumenat, parcs i jardins; sol·licitar la targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat; demanar l'alta de la Targeta Rosa per a majors de 60 anys o tramitar el permís per pintar un mural a la via pública.

sL'oferta és ben diversa i està dividida per temes: Ajuts socials; animals; associació i participació; ciutat i carrer; comerç i consum; comunicació, imatge i noves tecnologies; documents personals; edificis, habitatges i locals; educació i cultura; esport i lleure; família; llicències i permisos; nouvinguts; padró d'habitants, residència i convivència; protecció i seguretat ciutadana; salut i medi ambient; transports i vehicles; treball, economia i empresa; tributs i multes.

Pel que fa a facilitar els tràmits a les empreses, el més sol·licitat és l'autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; el servei de consulta per internet de l'estat de les factures dels proveïdors de l'Ajuntament i el pagament de tributs municipals, preus públics i multes. Les gestions estan dividides per temes (edificis, habitatges i locals; Llicències i permisos; i Treball, economia i empresa). També hi ha tràmits considerats vitals, com començar un negoci, els ajuts o incentius que donen i inscriure'l o registrar-lo.