Nens de Primària apadrinen els més petits per prevenir conflictes
- Comparteixen experiències, jocs i lectures per fomentar la relació d’alumnes d’edats ben diferents.
- En una escola de Sants hi participen un centenar d’escolars de P3, P4, 5è i 6è curs.
Aquest és el cas de l’escola Proa, a Sants-Montjuïc. Desenvolupa una iniciativa d’apadrinament dels 100 alumnes de les dues línies de P3 i P4, per part dels companys de cinquè i sisè de Primària.
Els grans introdueixen els petits al centre escolar, alhora que s’impulsa una relació entre alumnes d’edats diferents, que d’altra manera no coincidirien.
Cada setmana
La idea, segons la mestra, va néixer arran d’experiències semblants entre alumnes, a d’altres centres de la rodalia. «El més positiu és la il·lusió, sobretot dels més grans. I als més joves els arriba millor el missatge que si li ho transmetés un adult», assegura a 20 minutos Xarles.
Quan els padrins es troben amb els seus fillols, coincideixen fins a 50 alumnes en una mateixa aula, cosa que crea un petit enrenou als professors. Però val la pena.
De l’hort a l’esmorzar
Els grans ensenyen les classes, els lavabos o l’hort als petits. Els expliquen els contes que els van marcar quan encara tenien menys anys. Cada setmana mantenen almenys una trobada. Els padrins dediquen deu minuts de l’hora del pati per estar amb els fillols a l’aula. «Van ser ells els que van voler dedicar temps del seu lleure amb els fillols», explica Marta Xarles.