Barcelona

Renfe i Adif són incapaços d’acabar amb les avaries

El Secretari d’Estat d’Infraestructures i Planificació, Víctor Morlán (centre) a la foto, flanquejat pel president de Renfe Operadora, José Salgueiro (esquerra) i el de Adif, Antonio González (dreta).

Ni Renfe, ni Adif, ni el Ministerio de Fomento van garantir ahir que no es repeteixin els retards a Renfe.

Fins a 20 avaries en un mes per les obres de l’AVE, amb l’afectació corresponent a la línia de Rodalies, va obligar ahir a la compareixença pública dels responsables de les infraestructures ferroviàries.

L'AVE arribarà al 2007

"L’AVE arribarà a Sants a final del 2007, segons el previst" va certificar el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, adduïnt el compliment dels contractes.

L’únic error que va admetre Renfe "és la poca informació que es dóna a l’usuari" va dir el seu president, que va plantejar uns nous sistemes.

Més trens en uns mesos

El president de Renfe, José Salgueiro, anunciava que abans de cap d’any "s’ofertarà 5.000 places més a Rodalies" per la incorporació de nous trens amb més capacitat, però "és impossible més freqüència de pas" ja que la xarxa "està al 100% de saturació".

És impossible tenir més freqüència de pas ja que la xarxa està al 100% de la saturació
"Garantir seguretat total a les obres és impossible" va recolzar Antonio González, president d’Adif tot i incorporar més mesures de seguretat.

Pel que fa a les informacions sindicals que apunten a la baixa qualificació professional dels operaris subcontractats, tal com va informar ahir 20 minutos, el president d’Adif va sortir al pas assegurant "no tenir constància de contractacions de personal poc qualificat". És més, "es compleix la llei escrupulosament" va concloure.

4,5 milions per evitar avaries

La darrera avaria provocada per una errada humana a les obres de l’AVE, va deixar 40 hores sense servei a Rodalies i va costar a Renfe 550.000 euros que haurà de pagar la constructora.

Mentre, la comissió permanent amb representants de totes les administracions es reuneix cada dia per evitar més episodis com el de diumenge. De moment, s’ha invertit 4,5 milions d’euros en un pla de «manteniment preventiu» que inclou millors senyalitzacions de les catenàries, la inclusió de barreres per evitar que la maquinària pessant entri a les vies i protegir més el cablejat.