Barcelona

L'obesitat infantil es detecta en nens cada cop més petits

Una alimentación sana resulta clave para evitar la obesidad infantil.
ARCHIVO

Ensenyar els infants a menjar de forma saludable i a gestionar les seves emocions és fonamentals per a la salut, segons els experts, i més quan ja s’estan detectant casos d’obesitat als tres anys d’edat. D’una banda, permeten combatre l’obesitat i altres malalties i, de l’altra, donen les eines necessàries per patir menys estrès, superar les situacions adverses al llarg de la vida i tractar millor els conflictes.

És per això que aquest dimarts l’Ajuntament de Badalona i el programa Thao-Salut Infantil van posar en marxa una experiència pionera a tot Espanya amb la que pretén conscienciar a les famílies sobre la importància de prevenir l’obesitat infantil i altres malalties, i alimentar de forma saludable els nadons.

De fet, l’últim estudi de Thao-Salut Infantil, realitzat el curs passat a la ciutat, revela que el 8,3% de les criatures d’entre tres i cinc anys pateix d’obesitat i un 16,9%, de sobrepès. El percentatge augmenta fins al 35,4% de menors amb més pes del aconsellable en la franja de tres a 12 anys.

S’impartiran tallers a professionals de l’educació infantil, la pediatria i la salut en general per tal que a posteriori puguin educar les famílies. També hi haurà cursos per a famílies i tallers a diverses escoles bressol sobre l’alimentació de nadons i activitat física. S’abordaran temes com la neofòbia alimentària –mecanisme innat en front dels nous sabors- o la influència dels pares a l’hora d’adquirir hàbits saludables.

Intel·ligència emocional

L’Observatori FAROS de la Infància i l’Adolescència de l’Hospital de Sant Joan de Déu i la Fundació Eduard Punset van instar aquest dimarts a potenciar l’educació emocional dels infants i adolescents per reduir episodis d’ansietat, violència i, fins i tot, consum de drogues.

Hi ha evidències científiques sobre les repercussions de les emocions en la salut, i és per això que l’estudi proposa diverses activitats perquè famílies i docents –sobretot tutors i professors d’Educació per a la Ciutadania– afavoreixin el desenvolupament emocional dels seus fills i alumnes.