Més llars d'infants prop de la feina per conciliar horaris
- Ensenyament vol facilitar la vida laboral i familiar dels pares amb feina amb escoles bressol a centres de treball, com ja es fa a Mercabarna o a la ZAL.
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va obrir aquest dijous la porta a crear més escoles bressol a centres de treball. Aquestes llars d’infants tindrien horaris més amplis i flexibles del que és habitual per tal de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar dels treballadors de determinats sectors econòmics.
"No ens hem de deixar impressionar per les imatges de Dickens, del segle XIX", de les fàbriques i les històriques cases-bressol, en què s’atenia els fills dels treballadors durant llargues jornades laborals, va assenyalar la consellera després de comparèixer a la Comissió d’Ensenyament del Parlament.
Encara no hi ha cap actuació prevista, però la Conselleria "està oberta a parlar" amb el Departament d’Empresa per crear-ne en centres amb horaris diferents, com en caps de setmana o fora del clàssic de 9 a 17 h. "Hem de ser flexibles, però sense que les guarderies a centres de treball siguin la norma" general, va afegir.
Un exemple pioner
Simphonie va obrir al 2004 una escola bressol dins del recinte de Mercabarna i una altra a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona, a les que els treballadors poden dur els seus fills d’entre quatre mesos i tres anys.
No només obren més hores per adaptar-se a les necessitats de les famílies, sinó que ofereixen una atenció personalitzada: "No tots els infants arriben a la mateixa hora ni amb les mateixes necessitats", va explicar aquest dijous a 20 minutos la directora acadèmica, Mònica Hermoso. De fet, hi ha sis menús diferents en funció de l’edat de les criatures. La proximitat i la flexibilitat horària els permet "aportar un granet de sorra a la conciliació familiar i laboral", celebra Hermoso, qui afegeix que hi ha una sala de lactància i que els progenitors poden fer tallers amb els infants.
A més, Simphonie –que assegura que aquestes escoles permeten reduir l’absentisme dels treballadors i millorar la seva satisfacció– ofereix una educació trilingüe en la qual "el nen és el protagonista dels seus aprenentatges".