Versión impresa

L’ús del transport públic a Barcelona toca sostre

L’ús del transport públic a Barcelona i la seva àrea metropolitana comença a estancar-se. Al 2004 va tenir l’increment de menys de 29 milions de viatges, el que significa un discret augment del 3,4%, el més baix dels últims tres anys.

El director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Ramon Seró, va qualificar aquestes dades com a «correctes», però va reconèixer que al 2005 «serà difícil un major creixement».


<div class="imp">Set viatges de cada deu es fan validant una </DIV>

 T-10, que és el títol que més es fa servir i el que més ha augmentat el seu preu al 2005L’any 2004 es van fer 866 milions de viatges, una xifra «alta» que demostra, segons Seró, que el sistema de transport públic «està madur i consolidat», o el que és el mateix, ja no dóna més de si, fins que arribin les ampliacions de la L9 y L2. El metro, amb 11,3 milions de viatges, i el tramvia –que només va funcionar des de l’abril–, amb 7,66 milions, van capitalitzar el major nombre de viatges.


El tramvia resta al bus


L’aparició del tramvia té una part de la culpa, sobretot a la línea del Baix Llobregat, que el bus només s’hagi increment d’1,3 milions de viatges, el 0,7%. L’augment de la utilització del metro per desplaçar-se ve en part motivat per l’important ús que en fan els nouvinguts i els turistes. Aquesta major acceptació ve donada, segons Seró, per «la bona freqüència de pas i perquè dona un servei correcte».


Des que l’any 2001 l’ATM va implantar el sistema tarifari, el nombre de validacions cada any creixen menys. Si al primer any l’increment va ser del 19%, al 2004 la pujada ha estat del 4,6%. I les perspectives per a aquest any no fan pensar que canvïi la dinàmica.

Ampliació de les línies de tramvia

El Consell d’Administració de l’ATM va aprovar ahir la perllongacio de la línia T-3 del TramBaix fins al Parc de Torreblanca, a l’entrada de Sant Feliu de LLobregat, i la modificació del traçat del TramBesòs al seu pas per l’avinguda Marquès de Montroig de Badalona. Les previsions de l’ATM són que el tramvia comenci a funcionar en aquestes poblacions al 2006. A Sant Feliu, el perllongament de la línia haurà de tenir en compte com resoldre el seu pas per la riera de Pahissa, segons informa Julio Bravo. Al Besòs, la traça del tramvia anirà des de l’avinguda Catalunya, a Sant Adrià, fins a Badalona per sota del viaducte de l’autopista, i continuarà per la part central de l’avinguda Marquès de Montroig fins arribar al metro de Gorg. Les obres del tramvia comportaran a tots tres municipis la reurbanització de les zones per on passi.

Síguenos en Facebook para estar informado de la última hora:
Publicada en la dirección url http://www.20minutos.es/noticia/1548/0/TRANSPORT/PUBLIC/SOSTRE/ accede a la noticia online capturando este código en tu móvil Código QR

Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios