Els fets van passar el gener de 2004, quan Glòria Gabilondo, una ciutadana originària de Guinea, estava a l’interior d’un vehicle mal aparcat a l’avinguda de Catalunya de Sant Adrià de Besòs, mentre el seu marit descarregava un televisor. Segons la sentència, els dos agents, que no es van identificar degudament, van recriminar Gabilondo. La discussió va «pujar de to» i, finalment, es va passar de les paraules als cops.
La jutgessa amonesta els mossos per haver llençat a terra la dona, que va acabar amb una luxació de l’espatlla i contunsions al maluc i la mà. En aquest sentit, la sentència destaca que els dos agents haurien d’haver mesurat la seva força amb una persona molt menys corpulenta per evitar-li danys majors i apunta que la millor actuació en aquest cas hagués estat que esperessin una estona fins que Gabilondo «s’hagués calmat».
Els mossos i Gabilondo es van acusar mútuament. Finalment, la denúncia dels agents es va arxivar i només ha quedat provada l’agressió dels policies.
Denúncies per racisme a la Urbana
El 40% de les denúncies rebudes l’any passat a SOS Racisme corresponen a agressions i abusos suposadament racistes de policies i agents de seguretat privada. La Guàrdia Urbana és el cos que més malparat surt d’aquest balanç, per davant de la Policia Nacional, segons va destacar ahir Xavier González, coordinador de l’Oficina contra la Discriminació d’aquesta ONG. González va criticar que els jutges sovint acaben primant la versió policial per sobre de la de les víctimes o testimonis. A més, va alertar que el racisme s’està estenen per moltes capes de la societat i no només cap als nouvinguts, sinó cap a la població arrelada, que, de fet, ja és catalana. SOS Racisme ha tramitat 131 denúncies per xenofòbia i discriminació racial, un 13% més que el 2003.


FT asegura que el BCE ha rechazado el plan para rescatar a Bankia
Bruselas estudia dar un año más a España para cumplir el objetivo del 3% del déficit
Torres entra en escena en el amistoso ante Corea
Aguirre fracasa en su intento de vender el Canal de Isabel II
Prisiones se gasta 132.000 euros en 670 teles que no instalará
Multados 230 participantes en la 'primavera valenciana'
Convocan un referéndum para decidir si invierten en toros o en empleo
'Calle 20' estrena nueva versión para web y móviles



¡Sé el primero en hacerlo!