Interior endureix els radars

  • Reajusta els aparells de l'àrea de Barcelona.
  • Eren més "flexibles" que els de Lleida, Tarragona i Girona.
  • L'eliminació de la Zona 80 genera 3.000 euros de beneficis diaris.
Imagen de un radar en una carretera.
Imagen de un radar en una carretera.
ARCHIVO
Imagen de un radar en una carretera.

Els conductors que circulen per les carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona han d’estar més atents al comptador de la velocitat, ja que el departament d’Interior ha reajustat els radars per fer-los menys "permisius".

El conseller d’Interior, Felip Puig, va assegurar aquest dijous en una compareixença al Parlament, que, en l’antiga Zona 80, els radars estaven configurats per multar a velocitats superiors a la resta de les carreteres catalanes. Puig, fins i tot, va xifrar aquesta diferència "entre un 2 i un 3%" a l’alça, amb la qual cosa, a la mateixa velocitat, "es multava abans a un conductor de fora de l’àrea metropolitana que no pas als accessos de Barcelona".

"Hem equiparat els radars de l’antiga Zona 80 als mateixos nivells d’exigència que tenen els de la resta de Catalunya", va aclarir el conseller d’Interior. Puig va explicar que la mesura d’endurir els radars a Barcelona respon a la necessitat d’acabar amb un greuge comparatiu entre els conductors d’aquí i els de Lleida, Tarragona i Girona.

El conseller va criticar que, quan estava en vigor la Zona 80, "algú va veure que la recaptació per nombre de multes pujava molt i va decidir introduir un factor diferencial en els radars", que, ara, han decidit corregir. Ara bé, durant els propers mesos es recol·locaran tots aquells aparells que es considerin únicament "recaptatoris". Amb tot, el nombre total de radars a Catalunya s’incrementarà.

En el proper mig any, Interior farà "una revisió crítica" de la supressió de la Zona 80, però, segons el conseller, ara ja es poden notar alguns efectes positius. "Tenim estudis que valoren entre 2.000 i 3.000 euros el benefici econòmic diari del canvi de velocitat, només a la C-31 i la C-32", va remarcar. Aquests informes tenen en compte "tant la reducció del temps del trajecte (13 segons per quilòmetre), com els nivells de contaminació ambiental".

Els nous límits de velocitat a 100 i 120 km/h (ara reduïts temporalment a 110 km/h), o la proposta d’apujar-los a 130 km/h en determinades vies, no significa, segons Puig, que el Govern català toleri "la velocitat excessiva", sinó que serà encara "més perseguida".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento