Amb aquesta modificació, «malgrat que el recorregut és una mica més complicat, aconseguim que el pas pel subsòl afecti a menys edificacions», va afirmar ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
El projecte garanteix que el metro arribarà al Prat Nord, el nou barri que es pretén edificar en una zona que s’ha de desenvolupar en els propers anys i on es preveu que hi vagin a viure més de 18.000 persones i que inclourà equipaments, oficines i empreses. Uns 20.000 usuaris es podrien beneficiar del canvi de traçat de la Línia 9.
Amb el nou recorregut, el casc urbà d’El Prat de Llobregat tindrà cinc estacions noves: Verge de Montserrat, Intermodal, Centre Direccional, Plaça Catalunya i Sant Cosme, a més de la del polígon de Mas Blau i les dues que hi haurà a l’aeroport. Amb aquesta solució «garantim intermodalitat i donem servei a les noves àrees de creixement del Prat», segons va dir Nadal.
Tot i així, el conseller no va voler fixar data perquè entri en funcionament la L-9 perquè, segons va dir, «ens importa més la garantia i la seguretat de la línia que no pas el calendari, tot i que intentarem fer-ho el més aviat possible».
Milions per Sant Cosme
Generalitat i Ajuntament aportaran a parts iguals 11,9 milions en quatre anys per fer 13 projectes sociocomunitaris i de millora urbanística a Sant Cosme. L’acord entra en els ajuts de la Llei de Barris.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios