Les multes de radars cauen per primera vegada a Catalunya

Les multes de radars cauen per primera vegada a Catalunya

Imagen de un radar
Imagen de un radar en una carretera. (ARCHIVO)
Ampliar
  • Les denúncies han disminuït un 34% respecte del 2009.
  • Trànsit estudia ampliar el control de velocitat per trams, com al túnel de Vielha.

Per primer cop a Catalunya ha caigut el nombre de multes imposades per excés de velocitat a les carreteres, infraccions detectades tant per radars fixos com mòbils durant el 2010. Concretament, es van obrir 429.638 expedients sancionadors, un 34% menys que l’any anterior, quan en van ser 642.734.

Volen instal·lar tots els radars que calguin per augmentar la seguretatEl nombre de sancions vinculades a un radar augmentava any rere any. El 2009, per exemple, es van obrir un 32% més d’expedients que el 2008. No obstant això, el 2010 la tendència es va invertir i se’n van obrir un 34% menys. Concretament, es van sancionar 333.522 infraccions detectades per radars fixos i 96.116, per radars mòbils.

Per al Servei Català de Trànsit (SCT), aquest descens confirma el "canvi cultural" dels conductors i evidencia l’"efecte dissuasiu" dels radars, va informar aquest diumenge l’agència ACN. El director del SCT, Joan Aregio, vol instal·lar "tots els radars que calguin" per augmentar la seguretat a territori català.

No comparteixo la visió excessivament economicista del govern anterior"No comparteixo la visió excessivament economicista del govern anterior", va indicar Aregio en relació amb la ubicació d’alguns radars que la nova direcció del SCT troba únicament "recaptatoris", com el de la C-33 al seu pas per Montcada i Reixac.

Amb tot, la Conselleria d’Interior estudia reubicar tots aquells radars que "no compleixin amb la seva finalitat". Fins al moment, però, ja s’han recaptat 12 milions d’euros –que es reinvertiran en la millora de les vies catalanes– arran dels expedients del 2010.

Radars intel·ligents

Interior estudia ampliar l’ús de sistemes de control de la velocitat per trams, com el que s’utilitza al túnel de Vielha. El director del SCT, Joan Aregio, veu viable la instal·lació d’aquests radars intel·ligents sempre que els informes tècnics ho avalin. Va destacar la importància d’estudiar les vies perquè la velocitat mitjana es pot veure afectada per factors externs a la conducció, com "les entrades, sortides o àrees de descans".

Consulta aquí más noticias de Barcelona.

Síguenos en Facebook para estar informado de la última hora:
Publicada en la dirección url https://www.20minutos.es/noticia/973338/0/multes/radars/catalunya/ accede a la noticia online capturando este código en tu móvil Código QR

Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios