L’àrea verda no fa augmentar l’ús del transport públic a Barcelona

Les obres i la competència dels tramvies afecten al metro, al bus i a Ferrocarrils de la Generalitat.  Rodalies de Renfe guanya 8,7 milions de viatgers. TramBaix i TramBesòs creixen gairebé un 70%.
La implantació de  les àrees verdes d’aparcament de pagament al carrer no ha comportat l’augment d’usuaris del transport públic a Barcelona, segons el balanç del 2005, presentat ahir per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Això contradiu l’estudi presentat a finals de gener pel RACC, per encàrrec de l’Ajuntament, que afirmava que les àrees verdes havien fet augmentar un 6% els usuaris de metro y bus.

El 2005, el metro de Barcelona només va augmentar un 0,6% el nombre de viatgers, uns dos milions. Els autobusos van tenir un creixement zero. El nou tramvia ha crescut un 69,6% i ha guanyat 5,3 milions de viatgers. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha perdut quasi un milió de viatgers i es manté sobre els 75 milions.

L’increment més espectacular es detecta a Rodalies Renfe, amb 8,7 milions d’increment (122,6 milions el 2005). Augmenten els viatges del transport interurbà, que va donar servei a 3,6 milions de passatgers més.

Les operadores

ATM: Es palesa que la consolidació del Trambesòs i el Trambaix, «resta viatges a la resta de mitjans públics».

TRAM: «Haver duplicat el nombre de viatgers» obeeix a la consolidació de les línies des de mitjans de 2004.

TMB: L’estancament de viatgers en el bus i el metro es deu a «les obres de les línies 5 i 2 que exerceixen un efecte negatiu sobre els usuaris» i al fet que durant 2005 no s’hagi celebrat grans esdeveniments tipus Fòrum, que fan disparar l’ús del transport públic.

Renfe: «Consolidem el creixement continu i fem un esforç per adaptar-nos a la demanda», com l’entrada en funcionament de la nova línia 7. Està previst incorporar nous trens Civia.

S’incrementa l’ús dels abonaments

L’any 2005 s’han recaptat 320,7 milions d’euros per la venda de títols integrats i s’han fet 626 milions de validacions. Enguany es detecta una fidelització dels viatgers amb els títols amb més viatges.

T-10: Segueix sent la tarja més venuda amb 241,8 milions d’unitats venudes.

T-50-30: Creix de 37 milions el 2004 a 42,5 venuts el 2005.

T-FAMILIAR: Es consolida amb 2.243 milions de vendes.

T-MES: Es manté en 26.9 milions de títols venuts.

T-TRIMESTRE: L’any 2005 han pugat fins a 2 milions.

T-JOVE: Creix fins a 3,6 milions de bitllets venuts.

T-DIA: Se n’han venut 300.000 més. 1,3 milions.

T-ESDEVENIMENT: S’han recaptat 19,8 milions en viatges especials.

PER ZONES: La més demanada és la tarja d’1 zona amb 543,1 milions de validacions l’any 2005.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento