Dels 1.300 quilòmetres de carrers que té Barcelona, uns 300 estaran assenyalats com a zones 30. Suposen el 25% de les vies de la ciutat i s’hi arribarà al maig, quan acabi el mandat. Des de la seva implantació el 2006, l’Ajuntament de Barcelona calcula que les víctimes d’accident als carrers amb aquest límit de velocitat han baixat un 29%.
Mentre la Generalitat ha tornat a augmentar la velocitat màxima a les zones fins ara limitades a 80 km/h als accessos de la capital, el consistori continua la seva expansió de les àrees limitades a 30 km/h, tot relacionant la velocitat baixa amb la reducció dels accidents.
De fet, un estudi encarregat per l’Ajuntament revela que els dos primers anys d’instal·lació de les zones 30 van suposar una baixada del 28,6% dels lesionats en accident. En el cas dels motoristes, el descens de morts i ferits és més pronunciat i arriba a baixar un 40,5%.
Ara, "cas per cas"
Per a aquest mandat s’havien planificat 150 km de zones 30. En queden 28 km, que el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va assegurar aquest dimecres que estaran enllestits al maig. A partir d’aquí, el govern municipal preveu que l’expansió d’aquesta limitació es faci de forma molt més selectiva i pausada, estudiant-ne "cas per cas". "No tot Barcelona serà Zona 30", va puntualitzar Narváez.
Si en un primer moment, quan es van instal·lar les zones 30 a Sant Andreu, s’hi van col·locar radars per controlar-ne el compliment, ara, se’n prescindirà. Segons va indicar Narváez, actualment s’ha arribat a un 80% de compliment de la limitació de velocitat a 30 km/h. Aquest dimecres al migdia, una dona va morir atropellada per una moto al carrer Castillejos amb Av. Mare de Déu de Montserrat.
La limitació, en xifres
Accidents: L’anàlisi de 45 km de carrers indica que, des del 2002 fins al 2007, abans que s’implantessin les zones 30, hi va haver quatre morts en aquestes vies, mentre que des del 2007 fins al 2010, n’hi va haver dues.
Correccions: Des de la implantació de les zones 30 s’ha canviat la pintura per una de més adherent i als carrers de plataforma única s’ha indicat més i millor la separació entre la zona per a vianants i la dels vehicles.
Per zones: Nou dels 10 districtes ja disposen de zones 30. Només falta l’Eixample, segons dades municipals, tot i que Narváez va precisar ahir que ja hi ha algunes vies que tenen aquesta limitació.
Cruïlles: Els sinistres que hi ha hagut a les cruïlles han disminuït un 35% des que s’hi ha implantat la Zona 30, segons dades d’un estudi.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios