El metro passarà cada tres minuts i durà més viatgers

Els combois guanyaran de mitjana un 12% de la seva capacitat gràcies a les millores per aquest any. Hi haurà més busos i es crearan noves línies.
.
.
Hugo Fernández
.
Durant aquest any, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) invertirà 76 milions d’euros per intentar que el metro deixi de ser una llauna de sardines a les hores punta (de mitjana, transportarà un 12% més de passatgers) i per renovar els autobusos. L’any passat es van invertir 67,6 milions d’euros en millorar el transport públic.

La millora afectarà a les 121 estacions de metro i a totes les línies. En dos anys, la L2 haurà passat de tenir 15 trens a tenir-ne 22, el que permetrà transportar un 46% més d’usuaris cada dia. També notaran la millora la L3 (amb tres trens més), la L4 (dos més) i la L5 (que en guanyarà dos).

Els nous vehicles permetran que entre les 7.30 i les 9.30 (les hores punta) els trens de la L2, L3 i la L5 passin cada 2.50 minuts aproximadament. La L4 trigarà 3.56 minuts.

Reforma dels trens

De forma paral·lela, es farà una reforma dels interiors dels 24 trens de la L1 i dels 18 de la L3, que permetran que hi càpiga fins a un 12% més de passatgers.

Les reformes s’aniran fent a poc a poc i serviran per reparar les caixes i repintar-les, substituir el terra i els vidres, crear un espai per a persones amb mobilitat reduïda i per canviar els mecanismes d’apertura i tancament de les portes.

Els nous vehicles serviran per renovar la flota actual i també per poder crear noves línies. Es jubilaran els busos que ja tenen 14 anys de vida i es procurarà que tota la flota sigui accessible a les persones amb mobilitat reduïda, tal com recull el pla d’inversions de TMB.

Flota de vehicles més ecològica

Una quarta part de la xarxa d’autobusos de TMB anirà propulsada amb Gas Natural a finals del 2006. Aquest és l’objectiu de la companyia, que acaba d’enllestir les obres de la planta de repostament dels vehicles. Una altra experiència amb la que es vol començar a treballar, per buscar carburants més nets i econòmics, és el biodièsel, segons assegura la companyia. Des de l’any 2003, TMB té tres autobusos propulsats amb hidrogen circulant pels carrers de Barcelona, una experiència que s’emmarca en un projecte  europeu.

Altres millores

Automàtics: Els combois tindran conductor tot i que seran automàtics.

Bicicletes: Els nous trens tindran vagons especials per posar-hi les bicis quan no sigui hora punta.

Videovigilància: Tots els nous trens tindran càmeres a cada vagó.

Màquines expenedores: Se’n posaran 82 de noves normals i 77 que també acceptaran tarjeta de crèdit.

Més energia: Renovaran la central elèctrica d’Urquinaona per reduir la freqüència de pas.

Clos entra als vagons

Per veure ben de prop els nous vagons que ha comprat TMB, l’alcalde Clos va viatjar ahir en metro per anar fins a l’Ajuntament, des de la parada de Mundet.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento