Els peatges castiguen Barcelona

  • Les majors pujades de tarifes es concentren a les barreres de l 'àrea metropolitana.
  • Amb un 3,5% de mitjana, per damunt de l'IPC.
  • Transportistes i veïns ho veuen "desproporcionat".
Peatge.
Peatge.
ARXIU
Peatge.

La pujada de tarifes dels peatges s’està acarnissant en aquest inici d’any amb els transportistes i veïns de l’àrea metropolitana de Barcelona. Des de l’1 de gener, les autopistes de pagament dependents de la Generalitat són un 3,5% més cares de mitjana –per damunt de l’IPC– per a tots els vehicles i la majoria d’aquestes vies es concentren entorn de la capital catalana.

"Qualsevol pujada per sobre de l’IPC no té sentit i aquesta és desproporcionada", va denunciar aquest dijous el secretari general de l’Associació General de Transportistes de Catalunya, Adolfo Martínez. L’increment de tarifes també afecta ben directament els veïns i empreses dels municipis metropolitans.

Amb la revisió dels preus, el Túnel de Vallvidrera costa 3,01 euros per als turismes i 8,05 a per als vehicles de gran tonatge, si bé s’apliquen alguns descomptes als VAO; i els del Garraf, 5,42 a i 12,15 a, respectivament. Un altre cas és la C-16 (el tram Terrassa-Manresa costa ara 3,22 a i 5,86 a els caps de setmana), o la C-32 de Sitges-El Vendrell (2,91 a), Montgat-Mataró (1,04 a) i Mataró-Palafolls (2,57 a). Per contra, els peatges que depenen de l’Estat s’han encarit molt menys, un 1,44% de mitjana, com l’AP-7, que recorre la costa del Mediterrani des de La Jonquera fins a Algesires però que només és de pagament a Catalunya.

En alguns peatges de l’àrea de Barcelona s’apliquen descomptes als usuaris habituals i a vehicles d’alta ocupació. El diputat de CiU Josep Rull va anunciar aquest dijous que el Govern té com a prioritat "desencallar" una proposició de llei per crear un fons d’homogeneïtzació, subvenció i rescat selectiu de peatges, "que fa tres anys i mig que està aturada al Congrés". El fons, amb diners de l’impost de societats i l’IVA que paguen les concessionàries, permetria subvencionar els peatges.

El Bruc, reobert

En clau de mobilitat, aquest dijous, el túnel del Bruc de l’A-2 en sentit Lleida es va reobrir totalment al trànsit, 24 hores després d’haver-se hagut de tancar per una esllavissada que va provocar desperfectes lleus. Els tècnics hi seguiran treballant a les nits durant un mes i mig. Els alcaldes de la zona van reclamar aquest dijous a Foment més informació quan hi hagi avaries.

La conductora d’un turisme va morir atropellada dimecres a la nit en baixar del seu vehicle i ser envestida per una furgoneta. Els fets van tenir lloc pels volts de les 23 h al quilòmetre 610 de l’autovia A-2, al terme municipal de Cornellà de Llobregat. La víctima, de 36 anys i veïna de Sant Vicenç de Castellet, va aturar el seu cotxe per causes que es desconeixen al carril dret i, en sortir, la va atropellar una furgoneta que, com ella, circulava en sentit Lleida.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento