El Govern va presentar ahir als alcaldes del Baix Llobregat el nou projecte de xarxa ferroviària on destaca la desaparició del projecte de la línia 12. A canvi, s’allargaran la L3 de metro fins a Sant Feliu de Llobregat, la L1 fins a Sant Boi, els FGC arribarà a  Sant Joan de Déu, i es crearà el metro fins a Castelldefels.

El cost d’aquests projectes s’estima en 870 milions d’euros i es col·loca en un horitzó d’execució fins el 2015. La major part, uns 660 milions els haurà d’assumir el Ministerio de Fomento y la resta el Govern català.

La L12 descartada

La proposta reformula l’antic disseny de la L12 per abastir més territori, optimitzant les xarxes de transport ja existents. Perllongar la L3 soluciona les reivindicacions de municipis com Esplugues, Sant Just i Sant Joan Despí, cada vegada amb més viatgers cap a Barcelona. Segons va dir ahir Antonio Poveda, tinent d’alcalde de Sant Joan Despí «és una solució a un dèficit de transport entre les dues bandes del riu».

Per completar les comunicacions, la Generalitat va proposar allargar la L1 des de Bellvitge fins a Sant Boi de Llobregat y prolongar la línia dels Ferrocarrils (FGC) fins a l’Hospital de Sant Joan de Déu.

El Metro del Delta

Amb 18,3 km de longitud tindrà 12 estacions i preveu trens cada cinc minuts en hora punta amb dues vies soterrades. La línia serà gestionada per Renfe i passarà per Sant Joan Despí, Sant Boi, Viladecans, Gavà, la UPC i Castelldefels platja.