En total es van vendre a tot el món 222 milions d’ampolles, un milió més que al 2004, és a dir, un minsa 0,46%. Van significar 836,3 milions d’euros per a les empreses del consell regulador. A Espanya es van vendre 93,5 milions d’ampolles i a la resta del món 128,9 milions, 7 milions més que al 2004, el que ha compensat la devallada al mercat espanyol, la més important des del 1993.
Els consumidors espanyols van comprar 2,6 milions d’ampolles d’escumosos –el doble que al 2004– procedents de bodegues de fora de Catalunya, i les compres de xampany francès van incrementar-se un 36%: 916.000 unitats. «El boicot ha distorsionat molt greument el mercat interior. Hem d’agafar el bou per les banyes per enfrontar-nos a aquesta situació», va assegurar ahir el president del Consell Regulador del Cava, Gustau Garcia.
Alemanya, líder
Alemanya va ser el país on més ampolles de cava es van exportar el 2005. Van comprar 56.000 unitats, quasi el doble que al Regne Unit. Destaca l’increment de les exportacions en un 34% a França que ja es el desè país que més cava compra.
Canvi d’estratègia de cara al futur
El Consell Regulador del Cava considera que per canviar la dinàmica negativa dels darrers dos exercicis «cal obrir nous mercats i créixer», segons el seu president. Els cavistes demanen que hi hagi una actualització del pla de màrqueting que s’aplica des de mitjans dels anys 90 «per fer front al boicot». El consell creu que s’ha de fer un estudi del mercat actual per veure com es mou i aplicar noves estratègies. «El boicot és aliè al cava i hem de superar la situació units i sense ajudes externes», va dir Garcia.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios