Més de la meitat dels joves de Catalunya no sap anglès, tot i estudiar-lo 10 anys

  • El 22% l'entén i el sap parlar, el llegeix i l'escriu.
  • Un 12% es defensa en francès.
  • Per sota dels 19 anys, la majoria és trilingüe.
El trilingüisme és un objectiu generacional.
El trilingüisme és un objectiu generacional.
ARCHIVO
El trilingüisme és un objectiu generacional.

El camí cap al trilingüisme progressa a poc a poc, però necessita millorar. Només el 42,8% dels joves catalans d’entre 15 i 29 anys coneix l’anglès, malgrat que des de primer de Primària s’estudia un idioma estranger; bàsicament, aquest.

Ho diu l’Idescat, que no va preguntar, però, pel nivell d’idioma, sinó per si l’entenen, si el parlen, si el llegeixen i si l’escriuen. Quan algú acaba els estudis obligatoris a Catalunya ha fet l’assignatura d’anglès 10 anys o més. Hi ha una progressió: el 50,8% d’entre els 15 i els 19 anys el coneix, davant el 24,6% d’entre els 40 i els 44 o el 3,9% a partir de la jubilació.

"Tot és millorable, però l’evolució és un bon símptoma. El trilingüisme és un objectiu generacional", apunta el president de l’associació de professors d’anglès (APAC), Miquel Berga. "A Dinamarca o Suècia saben més anglès. És clar, però ells no tenen el castellà com a llengua internacional, tot i que no arribi arreu", matisa. Berga recorda que estudiar una llengua estrangera és "complicat i requereix esforç i motivació".

Per al director de Linguamon, Antoni Mir, "Catalunya té una bona posició de partida, però està lluny dels països del nord europeu" i recomana "apostar per l’anglès més una llengua dels mercats emergents per guanyar competitivitat".

"La motivació per aprendre una llengua depèn de l’aspiració a usar-la a la feina que es vol", indica Marta Masats, cap d’Estadístiques Socials de l’Idescat. De mitjana, el 22,4% sap anglès. La xifra puja fins al 50,5% entre els professionals científics i intel·lectuals, davant el 10,4% dels no qualificats.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento