Blindar qualsevol obra pública. Deixada enrere la síndrome de l’enfonsament del Carmel, la seguretat és, més que mai, una prioritat en tota intervenció de l’Administració. És el cas de la línia L9, que s’inaugurarà totalment el 2014, però també el túnel de l’AVE entre Sants i Sagrera.
Fins ara, el Departament de Politica Territorial i Obres Públiques ha practicat 20.970 inspeccions en tota la nova línia del metro. Tenint en compte que n’hi ha 34.364 de contractades, se’n faran 13.394 més durant els quatre anys que falten d’obres. Es tracta, bàsicament, del tram entre Zona Universitària i Sagrera, que és el més endarrerit, amb un 30% executat de mitjana. Ja s’han fet 38,5 quilòmetres de túnel, el 77% del total.
En aquests casos, s’inspeccionen les cases per analitzar-ne l’abans i el després. És a dir, per saber si una esquerda es pot atribuir o no a les obres del metro. Lògicament, la densitat dels controls varia: n’hi ha pocs a la Zona Franca (no hi ha immobles i part del traçat va elevat) i molts al centre.
Gairebé 20.000 controls
El vigiladíssim túnel de l’AVE per l’Eixample és també una mostra d’inspeccions massives. Fins a l’octubre, se n’han fet 3.407 a habitatges, corresponents als 2.500 previstos inicialment (perquè els immobles eren antics o per les característiques de la construcció), com els demanats pels veïns als punts d’informació.
Així mateix, s’han posat 8.400 dispositius automàtics a les façanes, que cada mitja hora emeten un informe. Són uns làsers que apunten cap a un prisma i controlen el menor moviment. Uns altres 7.000 extensòmetres i inclinòmetres segueixen les possibles modificacions al carrer o a les façanes. No serà per controls.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios