L’aparcament cada dia més costós i la lentitud del transport públic han contribuït al fet que, en només cinc anys, hi hagi un 33% més de motocicletes a Barcelona ciutat. El cotxe, en canvi, retrocedeix, encara que en un discret 1,3%.
A Barcelona, s’hi concentraven 599.534 turismes el 2009, prop de 8.200 vehicles menys que el 2004 i 25.500 menys que 10 anys abans (un 4% menys que el 1999). Les dades municipals indiquen que l’any passat el cotxe privat suposava el 61% del total de vehicles de la ciutat, mentre que fa 10 anys suposava el 73%.
Per contra, les motocicletes suposen ja gairebé el 20% del total, quan el 1999 eren només el 16%. Però, tot i aquest increment de motos que circulen a la ciutat, "encara hi ha marge" perquè n’hi hagi més i s’assoleixi un equilibri òptim, segons aclaria dimecres Ole Torson, expert en mobilitat i membre de l’entitat Catalunya Camina. Actualment, en hora punta, el 40% del trànsit el constitueixen motocicletes.
Malgrat l’increment de bicicletes, només computen un 4% del total de vehicles. La manca d’aparcament, l’encariment de la zona blava i, alhora, la lentitud del bus i el tramvia, han fet que motos i bicis s’hagin convertit en un mitjà de transport cada cop més popular, apunten els experts. Demanen una sincronització semafòrica.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios