Es dispara el nombre de motos i baixen els cotxes a Barcelona

  • En cinc anys els vehicles de dues rodes han crescut un 33%.
  • Els turismes retrocedeixen un 1,3%.
  • Cal més sincronització semafòrica.

L’aparcament cada dia més costós i la lentitud del transport públic han contribuït al fet que, en només cinc anys, hi hagi un 33% més de motocicletes a Barcelona ciutat. El cotxe, en canvi, retrocedeix, encara que en un discret 1,3%.

A Barcelona, s’hi concentraven 599.534 turismes el 2009, prop de 8.200 vehicles menys que el 2004 i 25.500 menys que 10 anys abans (un 4% menys que el 1999). Les dades municipals indiquen que l’any passat el cotxe privat suposava el 61% del total de vehicles de la ciutat, mentre que fa 10 anys suposava el 73%.

Per contra, les motocicletes suposen ja gairebé el 20% del total, quan el 1999 eren només el 16%. Però, tot i aquest increment de motos que circulen a la ciutat, "encara hi ha marge" perquè n’hi hagi més i s’assoleixi un equilibri òptim, segons aclaria dimecres Ole Torson, expert en mobilitat i membre de l’entitat Catalunya Camina. Actualment, en hora punta, el 40% del trànsit el constitueixen motocicletes.

Malgrat l’increment de bicicletes, només computen un 4% del total de vehicles. La manca d’aparcament, l’encariment de la zona blava i, alhora, la lentitud del bus i el tramvia, han fet que motos i bicis s’hagin convertit en un mitjà de transport cada cop més popular, apunten els experts. Demanen una sincronització semafòrica.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento