Per a Clos és vital dissenyar infraestructures per implantar més població allà on faci falta i evitar així el desequilibri de mobilitat, que ara obliga a l’ús del vehicle privat, afegint que «calen corredors per augmentar el transport públic massiu».
Per incrementar la capacitat de Rodalies, segons l’alcalde, cal millorar la infraestructura amb més trens. La construcció del nou túnel del TGV, en aquest sentit, permetrà, segons va dir, arribar a augmentar en 50 milions el nombre de passatgers fins arribar als 320 milions de viatgers l’any.
Les propostes
Al Vallès en tren per Collserola: Per descongestionar el Nus de la Trinitat es proposa una nova línia de ferrocarril travessant la serra barcelonina. No s’especifica si es farà un túnel.
Metro regional: Des de Ripollet fins a El Papiol, passant per Barcelona, però evitant el centre urbà. Seguirà l’anella perimetral de la B-30 amb una línia circular.
Xarxa Metropolitana: Connectar amb una línia perimetral Terrassa, Sabadell i Mataró. Una xarxa que tindria un diàmetre de més de 30 km sobre la B-30.
Maresme: Soterrar el tren entre Montgat i La Sagrera. Augmentar el transport públic a tot el Barcelonès nord. En un futur es preveu imprescindible la doble via entre Mataró i Maçanet i Granollers i Vic.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios