Clos anuncia un tren al Vallès per Collserola i millores a Rodalies

Evitar més cotxes.
L’alcalde de Barcelona, Joan Clos, va detallar ahir les propostes del Pla de Rodalies de la Regió Metropolitana fins el 2015. Destaquen els 10.000 milions d’euros pressupostats per millorar el servei ferroviari i instaurar una circumval·lació per les principals capitals metropolitanes.

Per a Clos és vital dissenyar infraestructures per implantar més població allà on faci falta i evitar així el desequilibri de mobilitat, que ara obliga a l’ús del vehicle privat, afegint que «calen corredors per augmentar el transport públic massiu».

Per incrementar la capacitat de Rodalies, segons l’alcalde, cal millorar la infraestructura amb més trens. La construcció del nou túnel del TGV, en aquest sentit, permetrà, segons va dir, arribar a augmentar en 50 milions el nombre de passatgers fins arribar als 320 milions de viatgers l’any.

Les propostes

Al Vallès en tren per Collserola: Per descongestionar el Nus de la Trinitat es proposa una nova línia de ferrocarril travessant la serra barcelonina. No s’especifica si es farà un túnel.

Metro regional: Des de Ripollet fins a El Papiol, passant per Barcelona, però evitant el centre urbà. Seguirà l’anella perimetral de la B-30 amb una línia circular.

Xarxa Metropolitana: Connectar amb una línia perimetral Terrassa, Sabadell i Mataró. Una xarxa que tindria un diàmetre de més de 30 km sobre la B-30.

Maresme: Soterrar el tren entre Montgat i La Sagrera. Augmentar el transport públic a tot el Barcelonès nord. En un futur es preveu imprescindible la doble via entre Mataró i Maçanet i Granollers i Vic.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento