El calaix de sastre que comporta la paraula civisme provoca incongruències com que la posada en marxa ahir a Barcelona d’un número gratuït (900 226 226), denominat El telèfon del civisme, no serveixi per «denunciar coses que afecten la Guàrdia Urbana», segons va explicar el regidor de Serveis Urbans i Manteniment, Francisco Narváez.

Si el molesta el soroll que fa un local nocturn, una baralla o qualsevol altra actitud incívica que requereixi la intervenció dels agents, no truqui al nou telèfon gratuït, sinó al 091 o al 092, de pagament. Si truca al gratuït, «els diran que no és la seva funció, però també trucaran a la Urbana», va aclarir Narváez.

L’Ajuntament crea aquest servei perquè els veïns de Barcelona puguin demanar que vagin a recollir mobles, denunciar cotxes abandonats, un semàfor trencat o un contenidor ple, una pintada o un forat a la vorera. El telèfon funcionarà de dilluns a diumenge, de 8 a 22 hores. 

 

Servei per descentralitzar el 010

El nou telèfon gratuït vindrà a cobrir una sèrie de funcions que fins ara tenia el telèfon de pagament 010 (0,55 1 més IVA cada tres minuts o fracció). El nou 900 226 226 servirà per atendre un tipus de demandes que signifiquen el 4% de les trucades que atén el 010.

La posada en marxa d’aquest telèfon gratuït i la campanya de comunicació per donar-lo a conèixer costaran aquest any prop de 425.000 euros.