Les Zones 30 redueixen els atropellaments un 29% a Barcelona

  • Al 78% dels carrers només hi circula un 18% del trànsit.
  • Ampliaran les àrees per a vianants, les pacificades i les vies amb una plataforma única.

Els atropellaments han caigut un 29% de mitjana al mes a les zones on s’ha pacificat el trànsit i on els cotxes han de circular a 30 km/h com a màxim. El descens del trànsit hi ha ajudat, però un estudi confirma que fins i tot a les àrees properes a les pacificades, el nombre de lesionats en accidents de trànsit ha baixat un 7%.

Abans de la implantació de les Zones 30, el 2006, l’accidentalitat s’incrementava a raó d’un 1,3% a l’any. Segons dades municipals, el 2009 es va arribar a un descens anual del 12% del nombre de lessionats en aquestes zones. Són les dades que va fer públiques el director de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Àngel López, qui va apostar per continuar limitant la velocitat a les vies urbanes de la ciutat.

"La implantació de les Zones 30 reporta un benefici directe que es tradueix en un augment de la seguretat", matisava López. Segons va explicar, el 82% del trànsit transcorre per només el 22% dels carrers de la ciutat. I això "permet intervenir" en el 78% de les vies restants, per on tan sols circula el 18% dels vehicles.

D’aquesta manera, Zones 30, vies reconvertides en exclusives per a vianants i eixamplament de voreres són algunes de les apostes municipals de cara al futur. Actualment, Barcelona ja compta amb 161 km de carrers amb Zones 30 i amb 400 vies de plataforma única, segons el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, qui va reclamar que les ciutats han de tenir un codi de circulació amb normes específiques.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento