La decisió de reobrir l’aerport es va prendre a Madrid (sense la presència dels alcaldes de Sabadell, Badia i Barberà del Vallès) i es va fer efectiva a primera hora de la tarda entre les crítiques dels treballadors, que consideren que l’activitat s’ha reprès molt tard.
L’aeroport s’ha reobert després d’eliminar les grues il·legals de la construcció que hi havia a Sant Quirze.
Pel que fa a les escoles de vol, faran les pràctiques a altres aeroports, com el de Calaf o un de nou al Vallès, segons la Generalitat. També s’estudien els d’Òdena (a l’Anoia) i el de la Cerdanya.
Al Baix Llobregat, d’aquí a un any els veïns del barri de Gavà Mar i els de Castelldefels podran viure més tranquils. Ahir Aena, l’ens que gestiona els aeroports, va acceptar fer el màxim nombre d’operacions d’enlairament per la tercera pista direcció Gavà i amb un gir de 60 graus de seguit cap al mar i amb aterratges per la pista principal venint de Barcelona, cosa que minimitza l’impacte acústic als ciutadans.
Només en configuració est, és a dir, amb vent de Llevant, provocaria molèsties. Aena hi invertirà 13 milions d’euros en fer un nou carrer de rodament entre la pista principal i la tercera pista i en adaptar totes les balises i els aparells de navegació a la nova configuració de pistes.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios