Obre l’aeroport de Sabadell i acord pels sorolls del Prat

Els avions tornen a operar, sense vols de pràctiques, a la pista del Vallès Occidental. Gavà i Castelldefels pacten un canvi a les operacions aèries.
L’aeroport de Sabadell va tornar a l’activitat ahir a la tarda.
L’aeroport de Sabadell va tornar a l’activitat ahir a la tarda.
Jordi Soteras
L’aeroport de Sabadell va tornar a l’activitat ahir a la tarda.
L’aeroport de Sabadell va reiniciar ahir l’activitat després d’estar tancat 21 dies arran de l’accident mortal del passat 24 d’octubre. Fins ahir, sols podien enlairar-se helicòpters d’emergències, però, ara, ja ho poden fer tots els aparells, menys els de pràctiques, segons Aviació Civil.

La decisió de reobrir l’aerport es va prendre a Madrid (sense la presència dels alcaldes de Sabadell, Badia i Barberà del Vallès) i es va fer efectiva a primera hora de la tarda entre les crítiques dels treballadors, que consideren que l’activitat s’ha reprès molt tard.

L’aeroport s’ha reobert després d’eliminar les grues il·legals de la construcció que hi havia a Sant Quirze.

Pel que fa a les escoles de vol, faran les pràctiques a altres aeroports, com el de Calaf o un de nou al Vallès, segons la Generalitat. També s’estudien els d’Òdena (a l’Anoia) i el de la Cerdanya.

Al Baix Llobregat, d’aquí a un any els veïns del barri de Gavà Mar i els de Castelldefels podran viure més tranquils. Ahir Aena, l’ens que gestiona els aeroports, va acceptar fer el màxim nombre d’operacions d’enlairament per la tercera pista direcció Gavà i amb un gir de 60 graus de seguit cap al mar i amb aterratges per la pista principal venint de Barcelona, cosa que minimitza l’impacte acústic als ciutadans.

Només en configuració est, és a dir, amb vent de Llevant, provocaria molèsties. Aena hi invertirà 13 milions d’euros en fer un nou carrer de rodament entre la pista principal i la tercera pista i en adaptar totes les balises i els aparells de navegació a la nova configuració de pistes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento