TMB obre nous comerços
Una botiga de roba amb el gènere exposat als passadissos de la parada de metro de Diagonal. Jordi Soteras
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat un projecte per humanitzar el metro amb l’apertura de locals comercials i de serveis, com els de la superfície.

El projecte ja ha començat a aplicar-se i ha permès que el suburbà ja compti amb 17 botigues del tipus metròpoli, que no tenen portes i t’inviten a entrar. A més, tota la xarxa té més de 166 màquines expenedores de menjar, vuit màquines que venen llibres, gairebé 80 cabines fotogràfiques repartides entre les 121 estacions amb què compta la xarxa de metro.

«L’objectiu de les màquines de vending és evitar al passatger que hagi de sortir del metro si té gana», segons el responsable de seguretat del metro, Ricard Ortega. De moment, TMB no ha fixat cap límit a l’apertura d’aquest tipus de comerços.

A aquesta àrea de treball que els responsbles de TMB qualifiquen «d’humanitzar el metro», també s’inclou la preocupació perquè les estacions siguin lluminoses i estiguin netes. La música també és un altre aspecte que ajuda a la humanització del metro.

Els músics estan regulats per una associació externa a TMB que té cura per la qualitat dels intèrprets. L’objectiu és fomentar relacions acústiques agradables, sense molestar a la mobilitat per l’estació. Per aquest motiu, no es troben mai músics a les hores punta, de vuit a nou del matí, en dies feiners.

El responsable de seguretat del suburbà destaca que «els usuaris es queixen si un dia arriben tard al treball perquè els ha fallat el transport públic, però, diàriament, els permet arribar puntuals i no se n’adonen d’això».