Ni un 902 ni un 901 ni cap altre número de tarificació extra. El telèfon d’atenció al client de les empreses hauran de ser gratuïts. És a dir, un 900. Així ho estableix el nou Codi de Consum de Catalunya, que obligarà les companyies de serveis bàsics a disposar d’aquest número de franc. En la resta de casos serà optatiu.
Les companyies de subministraments, sanitaris o d’assegurances hauran de tenir una oficina física a Catalunya.
El nou text intenta millorar la protecció davant els abusos de què moltes vegades són víctimes els usuaris. Tot i això, el secretari general de la Unió de Consumidors de Catalunya, Josep Miquel Sanz, troba a faltar que es puguin reordenar els deutes en cas de sobreendeutament d’una família per un fet imprevisible (atur d’un membre, mort sobtada, etcètera).
Indemnització: La Generalitat podrà sancionar perquè es retornin els imports cobrats de manera indeguda i imposar una indemnització pels danys infligits.
Cobrar per anticipat: Quan una empresa tanqui, es podrà recuperar la quantitat lliurada per productes no entregats o serveis no prestats.
Arbitratge: Adherir-se al sistema d’arbitratge ajudarà per obtenir ajuts. S’incentivarà aquesta via per resoldre els conflictes de consum.
Fitxer d’impagats: No es podran interrompre els subministraments bàsics o inscriure els clients en un fitxer d’impagats si no s’acumulen dues factures sense abonar i el fet no s’ha notificat amb una antelació de 10 dies, com a mínim.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios