El telèfon d'informació de les empreses serà gratuït a tot Catalunya

  • El Codi de Consum obliga a retornar el que s'ha cobrat indegudament.
  • Alló que es pagui per endavant es recupera tot i que l'empresa tanqui.

Ni un 902 ni un 901 ni cap altre número de tarificació extra. El telèfon d’atenció al client de les empreses hauran de ser gratuïts. És a dir, un 900. Així ho estableix el nou Codi de Consum de Catalunya, que obligarà les companyies de serveis bàsics a disposar d’aquest número de franc. En la resta de casos serà optatiu.

Les companyies de subministraments, sanitaris o d’assegurances hauran de tenir una oficina física a Catalunya.

El nou text intenta millorar la protecció davant els abusos de què moltes vegades són víctimes els usuaris. Tot i això, el secretari general de la Unió de Consumidors de Catalunya, Josep Miquel Sanz, troba a faltar que es puguin reordenar els deutes en cas de sobreendeutament d’una família per un fet imprevisible (atur d’un membre, mort sobtada, etcètera).

Indemnització: La Generalitat podrà sancionar perquè es retornin els imports cobrats de manera indeguda i imposar una indemnització pels danys infligits.

Cobrar per anticipat: Quan una empresa tanqui, es podrà recuperar la quantitat lliurada per productes no entregats o serveis no prestats.

Arbitratge: Adherir-se al sistema d’arbitratge ajudarà per obtenir ajuts. S’incentivarà aquesta via per resoldre els conflictes de consum.

Fitxer d’impagats: No es podran interrompre els subministraments bàsics o inscriure els clients en un fitxer d’impagats si no s’acumulen dues factures sense abonar i el fet no s’ha notificat amb una antelació de 10 dies, com a mínim.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento