Els usuaris protesten per la pujada de tarifes al transport públic

  • Els preus s'incrementaran malgrat que baixa l'IPC.
  • Les entitats reclamen que es congelin.
  • Disminueixen els passatgers del metro i el bus per la crisi.
Usuaris de Renfe van reclamar millores al servei i la rebaixa de tarifes.
Usuaris de Renfe van reclamar millores al servei i la rebaixa de tarifes.
Xavier Pi
Usuaris de Renfe van reclamar millores al servei i la rebaixa de tarifes.

Les tarifes del transport públic pujaran el 2010 entre l’1 i el 2%, tot i que l’IPC, l’índex de referència per marcar el seu increment, és negatiu. La pujada del cost en un context de crisi ha posat en peu de guerra els usuaris, que lamenten el canvi de criteri seguit i la deficiència en el servei rebut, com a Renfe. Mentrestant, el nombre d’usuaris ha baixat.

Dilluns, usuaris de la línia Portbou-Barcelona van aturar un tren per protestar contra l’augment de preus a Renfe. La companyia es va comprometre que la devolució exprés serà menys lenta. «S’han de mantenir els criteris; no és el moment de pujar les tarifes», ha exposat el president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, Ricard Riol.

«Pensàvem que mantindrien la filosofia que és l’IPC el que marca la pujada i, per tant, el descens», ha afirmat el president de la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya, Joan Martínez, que va apostar per congelar-les.

Durant aquest any, l’Autoritat Metropolitana del Transport preveu un descens de fins al 2,5% del passatge, fet que suposaria una caiguda de 16,5 milions de passatgers. Una xifra que el president de l’ens, Ramon Seró, ha atorgat a la crisi econòmica.

Així mateix, Ferrocarrils de la Generalitat tindrà prop de 675.000 passatgers menys, tal com va augurar ahir el director general de la Unitat de Tren d’FGC, Ramon Borrell, cosa que suposaria un descens de l’1,5%.

En el cas del tramvia, al TramBaix hauran seran 15,6 milions, «només un 1,5% més», i al TramBesòs s’arribarà al 2% més, amb 7,5 milions, segons ha exposat el director general del Tramvia Metropolità, Javier Vizcaíno.

A més, ja s’han licitat per 300 milions les obres d’accés ferroviari a la T1 del Prat. A banda, la tuneladora de l’AVE començarà a perforar Barcelona a principis del 2010 i el primer tram de la L9 a Santa Coloma funcionarà en breu.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento