Els joves catalans ja no són un risc al cotxe en baixar la mortalitat

  • Les víctimes fatals es redueixen un 74%.
  • Les assegurances valen més del doble encara.
  • Els de 30 a 39 anys són els principals accidentats mortals enguany.

La mortalitat dels més joves a la carretera ha caigut un 74,3% els darrers 10 anys. Tot i que Trànsit ja no els considera un factor de risc, les assegurances continuen penalitzant els menors de 29 anys.

Dues dades corroboren la millora dels joves en la seva conducció. Primera: s’han registrat menys morts en les vies interurbanes. El 2000 n’hi va haver 241 entre els 0 i els 29 anys, davant els 62 del 2008. I segona: baixa la proporció de joves víctimes dels accidents (ferits greus, lleus o morts) un 57,9% del 2000, fins als 44,6% d’enguany.

Segons el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, es tracta d’una tendència continuada que demostra que la major educació vial (per exemple, a les escoles) comença a donar els seus fruits. Quin és llavors el col·lectiu més problemàtic? "L’objectiu central es compleix: menys accidents en totes les franges d’edat i a tots els nivells. Si parlem d’un col·lectiu concret, està tot molt estable", raona Pérez Moya.

No ho consideren així les asseguradores. L’assegurança d’un jove pot costar gairebé el triple que la del seu pare, segons una simulació feta per 20 minutos tot prenent com a referència el mateix cotxe, en aquest cas, un Seat León Reference 1.9 de 105 cavalls.

D’acord amb la simulació, un jove de 22 anys (que estudiï o treballi) només té tres companyies que li fan l’assegurança al seu nom, i pagarà de mitjana 1.081,76 1. En canvi, una persona de 50 anys només haurà de pagar una prima de 380,06 1 de mitjana (es pot triar entre 22 companyies). La diferència arriba al 185%.

"Què representa que el 70% dels joves que es mataven el 2000 no es matin ara?", es pregunta Pérez Moya. «Anys de vida i de producció per al país. Quin valor té? Extraordinari», es respon.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento