1. La d’Eudald Serra, l’escultor (pintor, ceramista) de l’ADLAN (Amics De L’Art Nou) que s’havia posat a viure a Kobe, al Japó, entre 1935 i 1948; 2. La d’August Panyella, director del Museu Etnològic de l’Ajuntament de Barcelona; i 3. La d’Albert Folch Rusiñol, gran fabricant de pintures de colors molt vius, a Indústries Titan, futur creador de la Fundació Folch de Barcelona. A partir del 1957, una empresa privada finançaria les expedicions per recollir i comprar peces d’exposició per a un museu públic. I, al davant hi posaria no un gestor-administrador, sinó un artista d’avantguarda.
Un cop més, l’art i l’artista, i els museus, s’avançaven a la societat. Aquell primer viatge fou al Japó i el Vietnam (i, també, a Índia-Nepal). El 1959, de nou al Japó, i a Tailàndia. Al 1961, Japó, i a l’Índic: Etiòpia i Índia. El 1962, Singapur, Java i Bali, les illes Fiji, Samoa, Tahití i Hawaii. El 1963, expedició al Pacífic americà: al Perú. El 1964, de nou Japó i Corea, i Nova Guinea-Austràlia. I, així, quasi cada any, fins als 1980. Just quan comencen les grans relacions Catalunya-Pacífic.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios