La mostra s'ha obert al públic al matí en el Teatre El Musical (TEM), on romandrà fins al 27 de maig. Els responsables del projecte ho han presentat en un acte al costat d'autoritats municipals, associacions del barri, artistes convidats i experts de països com Itàlia, l'Argentina o l'Uruguai, detalla l'entitat.
Relats, entorn i música són els eixos de la proposta. Entre els relats audiovisuals i el centenar de peces artístiques que els visitants poden trobar destaquen reproduccions d'edificis i enclavaments singulars, representacions plàstiques de les antigues barraques del Cabanyal o cases de cartó que representen edificis en estil modernista popular valencià construïts a la vora del Mediterrani.
També relats visuals de personatges històrics, monyiques de punt de ganxo realitzades amb les tècniques de l'amigurumi, instruments musicals de cultures o artistes flamencs articulats. La música ha estat molt present en la inauguració a través d'un concert participatiu protagonitzat pel cor 'Cors del Món', integrat per una vintena de dones de diferents cultures.
'Explora El Cabanyal' és el resultat d'un projecte desenvolupat per la fundació amb la col·laboració de la Universitat de València. La iniciativa va nàixer amb una triple missió: analitzar i mitigar l'impacte de la digitalització en la desigualtat, establir un punt de trobada entre els més jóvens a través de l'ús de les noves tecnologies i fomentar un millor coneixement de la cultura gitana.
El projecte va ser l'únic de la Comunitat Valenciana seleccionat en 2017 a través de la convocatòria PIA de Cotec, centrada en propostes sobre desigualtat i digitalització, a la qual es van presentar més de 700 iniciatives.
En aquesta iniciativa, desenvolupada en el CEIP Les Arenes, han col·laborat els col·legis públics valencians Pare Català, Maestro Emilio Luna i Mas d'Escoto, així com nombrosos col·lectius professionals del barri, inclosos il·lustradors, artistes i associacions de pares. Tots han participat al costat dels escolars en la creació d'una sèrie de relats visuals sobre el patrimoni arquitectònic i la identitat sociocultural i històrica del Cabanyal a través d'una plataforma digital.
Durant els dos últims anys, els alumnes participants han desenvolupat la capacitat d'investigar, identificar, avaluar, organitzar, comprendre, utilitzar i manejar informació en l'entorn digital, mitjançant l'intercanvi i acostament a les cultures, les tradicions o els coneixements populars locals.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios