Comunitat Valenciana

Rebuig unànime en Les Corts al canvi a Chamartín de l'AVE d'Alacant, mentre els grups demanen millores en Rodalies

Els sis grups de les Corts han rebutjat el canvi d'Atocha a Chamartín com a estació de destinació de l'AVE Alacant-Madrid i han demanat a Adif i al Ministeri de Transports millores en la xarxa de Rodalies valencianes.
Archivo - ArxiU - Estació de Chamartín
Archivo - ArxiU - Estació de Chamartín
ADIF
Archivo - ArxiU - Estació de Chamartín

La major bel·ligerància respecte a aquesta proposta ha vingut per part del PP, que ha arribat a titlar el projecte de "pla malèfic", "autèntica barbaritat" i "proposta catastròfica" perquè "augmenta en 45 minuts" el recorregut entre Alacant i Madrid.

Així, el portaveu adjunt Miguel Barrachina ha criticat que el Govern situe la Comunitat Valenciana en una "posició perifèrica" quant a les infraestructures i ha criticat la planificació d'Adif, una "bogeria" que "es portaria tots els trens de la Comunitat Valenciana a Chamartín". A més, ha retret a l'executiu central que no haja ampliat l'estació de Porta d'Atocha.

El síndic del PSPV-PSOE, Manolo Mata, s'ha preguntat si aquesta mesura és "una intenció o una decisió", alguna cosa que espera que el ministeri aclarisca al conseller d'Obres Públiques, Arcadi España, en una reunió, i ha recordat que aquesta proposta "ve de molt lluny".

"No és que els enginyers d'Adif s'alcen un dia i diguen: 'Fastiguejarem Alacant', sinó que respon les millores de les connexions amb el nord", ha apuntat, encara que ha coincidit amb Espanya a demanar que "si perjudica Alacant, que no es faça".

Postura similar ha mostrat la síndica de Compromís, Papi Robles, que s'ha mostrat "sorpresa" de veure que el PP "posa un tema damunt de la taula que van proposar ells" quan governaven, la qual cosa al seu juí, suposa que estem davant d'"una oposició que no té propostes". "Les infraestructures no es pensen hui i s'executen demà", ha asseverat.

La portaveu també ha criticat que "es torne al relat de 'Com arribem a Madrid?' quan el verdader problema són les Rodalies, la xarxa sense elecrificar i els problemes cronificats de la xarxa valenciana".

Ciutadans també ha coincidit a retraure al PP la seua actitud. La síndica Ruth Merino els ha demanat que "no es posen tan estupends" criticant aquest projecte perquè "van estar governant huit anys i aquesta proposta estava damunt de la taula".

PARADA A LES DOS ESTACIONS

Merino ha preguntat "per què han de ser els alacantins els que estiguen en el punt de mira i es vegen perjudicats" i ha advocat perquè haja parada en les dos estacions, Atocha i Chamartín.

Per la mateixa opció advoca Vox. La seua síndica, Ana Vega, ha esperat que aquest canvi a l'estació de Chamartín siga "temporal" i que "a la llarga, els ciutadans puguen decidir si paren a Atocha o a Chamartín".

Igualment, ha instat el Govern a millorar les connexions de Rodalies i a acabar el Corredor Mediterrani.

Per part d'Unides Podem, la síndica, Pilar Lima, ha remarcat que "una decisió presa en un despatx de Madrid no pot tindre en compte les necessitats de la població alacantina".

Mentre, ha remarcat la necessitat de reforçar les Rodalies i ha demanat al Govern "prioritzar-les". "Potser necessiten més Rodalies i no tant un AVE de llarga distància", ha agregat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento