Comunitat Valenciana

La "docència del futur", amb realitat virtual i augmentada, se cita a València en una trobada internacional

Docents vinguts de diversos països europeus se citen en el Teatre El Musical (TEM) de València en la trobada de mobilitat internacional 'How to use virtual reality in order to foster dialogic learning'. Es tracta d'un fòrum internacional que mostra "la docència del futur" i en el qual aquests professionals imparteixen les seues classes amb l'ajuda de noves ferramentes de realitat virtual i augmentada.
Docents vinguts de diversos països europeus se citen en el Teatre El Musical (TEM) de València en la trobada de mobilitat internacional 'How to use virtual reality in order to foster dialogic learning'.
Docents vinguts de diversos països europeus se citen en el Teatre El Musical (TEM) de València en la trobada de mobilitat internacional 'How to use virtual reality in order to foster dialogic learning'.
MAO
Docents vinguts de diversos països europeus se citen en el Teatre El Musical (TEM) de València en la trobada de mobilitat internacional 'How to use virtual reality in order to foster dialogic learning'.

La trobada, que se celebra fins a divendres que ve 18 de febrer, és una iniciativa que implica a diferents institucions educatives europees i que des de València ha sigut impulsada pel col·legi Santiago Apòstol. La cita té lloc en el marc del projecte Erasmus + CA229 Active Learning Academy, finançat per la Unió Europea, explica el TEM en un comunicat.

Durant tots els matins de la setmana, la sala municipal habilitarà un espai des del qual els professors de l'equip Erasmus+ del Santiago Apòstol impartiran les seues classes a distància amb l'ajuda d'un programari i maquinari específics, dissenyats expressament per a la implementació de la realitat virtual i augmentada en les aules. És, per tant, d'una trobada "en connexió" sobre les noves ferramentes digitals utilitzades per a la docència, especialment després de l'experiència del confinament i la pandèmia.

Les activitats van començar aquest dilluns en el col·legi Santiago Apòstol, amb la participació de sis alumnes d'un col·legi polonés, cinc d'un centre grec, quatre d'un italià, cinc d'un de Xipre i altres cinc del propi col·legi situat en el barri del Cabanyal-Canyamelar. A través d'aquests nous materials, els estudiants van tindre ocasió de treballar temes relacionats amb l'art, el cos humà, els planetes o l'espai profund.

Des del col·legi, un dels professors participants en la iniciativa, Sandro de Gregorio, destaca que el centre "segueix apostant per una clara estratègia d'internacionalització, que va a millorar els coneixements i metodologies en temes tan importants com la modernització pedagògica, la reducció de l'absentisme i de l'abandó escolar, la inclusió social, la sensibilitat mediambiental i la participació ciutadana".

Assenyala també que el projecte CA229 - Active Learning Academy "està donant la possibilitat a alumnat d'educació secundària en clar risc d'exclusió social de conéixer de primera mà a estudiants d'altres països europeus i interaccionar amb ells, aprenent de les diferències i ampliant els seus horitzons culturals".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento