La Taula del Tercer Sector es reivindica davant la crisi social de la Covid amb la campanya #SomImprescindibles

  • Les protagonistes de la nova campanya són les persones que reben suports, les professionals i les voluntàries.
  • També vol sensibilitzar i conscienciar la ciutadania sobre l’impacte de la pandèmia en àmbits com l’alimentació, l’habitatge, el treball, la salut mental, l’autonomia personal i la bretxa digital. 
  • Més de 800.000 persones han hagut de recórrer a les entitats socials per cobrir necessitats bàsiques, un 30% mai ho havia fet abans.
Imatge de la campanya de la Taula del Tercer Sector.
 
 
Imatge de la campanya de la Taula del Tercer Sector.

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, que representa 35 federacions i grans organitzacions que aglutinen més de 3.000 entitats socials catalanes, ha llançat la campanya ‘Érem necessàries, ara #SomImprescindibles’, que reivindica el paper essencial de les entitats socials a l’hora de donar resposta a la greu crisi social derivada de la pandèmia.

Des de l’inici de la Covid-19, les entitats socials han estat a primera línia de l’emergència i no han deixat d’acompanyar i oferir serveis i suports essencials a persones en situació de vulnerabilitat que, abans del coronavirus, ja vivien de manera precària. En concret, més de 800.000 persones han hagut de recórrer a les entitats socials per poder cobrir necessitats bàsiques, de les quals un 30% mai ho havia fet abans, cosa que demostra la duresa de la crisi.

Les protagonistes de #SomImprescindibles són el conjunt del tercer sector social: les persones que reben suport de les entitats socials, les professionals i les voluntàries. Gràcies al seu compromís i treball, el tercer sector social està aturant el cop, triplicant les ajudes a l’alimentació i duplicant les d’habitatge per afrontar l’emergència social, i s’ha convertit en la xarxa de suport de milers de persones que estan en una situació de màxima vulnerabilitat perquè han perdut la feina i s’han quedat sense ingressos.

La campanya, en marxa fins al 7 de novembre, posa el focus en els àmbits més afectats per la Covid-19 (alimentació, habitatge, treball, bretxa digital, suport a l’autonomia personal i salut mental), i en els col·lectius més colpejats pel coronavirus (infància, joves, dones, persones grans, persones migrades i persones amb discapacitat). 

Mostrar comentarios

Códigos Descuento