Comunitat Valenciana

Fedacova veu "un atac gratuït" l'anunci del Ministeri de Consum de limitar la publicitat d'aliments "no saludables"

La Federació Empresarial d'Agroalimentació de la Comunitat Valenciana (Fedacova) ha expressat la seua "preocupació" davant l'anunci del Ministeri de Consum de limitació de publicitat de productes alimentaris dirigida al públic infantil. Per a aquest col·lectiu, la proposta és un "atac gratuït cap a la indústria agroalimentària, sector que treballa diàriament per a desenvolupar productes sans, segurs i sostenibles".
El ministre de Consum, Alberto Garzón, en una imatge d'arxiu.,
El ministre de Consum, Alberto Garzón, en una imatge d'arxiu.,
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS
El ministre de Consum, Alberto Garzón, en una imatge d'arxiu.,

L'organització reacciona així a l'anunci per part de l'Executiu d'un reial decret que regularà l'emissió publicitària d'aliments i begudes "no saludables" dirigida al públic infantil i adolescent, i afectarà a la publicitat en televisió, ràdio, sales de cinema, Internet, xarxes socials, webs i apps amb continguts dirigits a menors de 16 anys.

En opinió de Fedacova, aquestes qüestions "ja estan en l'agenda de les empreses que operen en el sector, que investiguen i inverteixen recursos per a oferir millors productes als consumidors i, especialment, a la infància".

Posen com a exemple l'adhesió al Pla de col·laboració per a la Millora de la Composició dels Aliments i Begudes 2017-2020, proposat per l'AESAN, reduint sucre, grassa i sal ha suposat la reformulació de més de 2.000 productes. Per a açò, les empreses han incrementat la inversió en R+D+i, adaptant-se a les millores nutricionals i demostrant el seu compromís i implicació amb els consumidors i les autoritats sanitàries, així com la prevenció de l'obesitat infantil.

Recorden, en aquest sentit, que la indústria agroalimentària i el sector de la distribució, van tindre un paper exemplar durant la crisi sanitària, mantenint el seu compromís de proveïment amb productes segurs i de qualitat i cuidant als seus treballadors, per a garantir el subministrament a la ciutadania i ara es tracta d'un sector clau en la recuperació de l'economia i l'ocupació.

"DIÀLEG I CONSENS"

Des de la federació valenciana s'advoca per "el diàleg i el consens a l'hora de prendre decisions d'aquest tipus". Per açò, es posen a la disposició del Ministeri de Consum i de la resta d'organismes públics implicats en la matèria per a treballar junts i millorar la comunicació sense imposar limitacions "que comportaran una pèrdua global de confiança".

Finalment, Fedacova vol fer pública la seua adhesió i conformitat al comunicat emès ahir per la Federació Espanyola d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento