En el marc d'aquestes jornades, el departament educatiu de l'IVAM presentarà els resultats de l'activitat 'Cossos en (in)acció!', una proposta presencial per a alumnes de secundària que es va readaptar per a l'entorn digital durant el confinament, ha indicat la Generalitat en un comunicat.
El projecte es va transformar en un dossier formatiu per a professorat, documentant temàtiques com el gènere i la identitat, al mateix temps que plantejava reptes d'acció creativa per a joves a les xarxes socials de l'IVAM.
Així, partint d'accions i dinàmiques educatives de caràcter crític i reflexiu, es pretenia fomentar el pensament crític en els joves. D'aquesta manera, l'espai educatiu "va traspassar les parets del museu i de les aules per a accionar-se en un espai virtual al que qualsevol pot accedir des de la seua pròpia casa".
La directora adjunta de l'IVAM, Sonia Martínez, ha destacat que la programació d'Activitats i Educació de l'IVAM "entén el museu com un recurs que reinventa els seus usos i que articula sabers i diferències" i ha posat en valor que les propostes educatives "posen el focus en els temps dilatats i en l'accessibilitat, potenciant les activitats, cicles i programes que s'estenen en el temps i al territori, per a intentar teixir una xarxa d'esdeveniments, aprenentatges, afectes i efectes duradors".
'Cossos en (in)acció!' va formar part del conjunt de propostes educatives que, sota l'etiqueta #IVAMenpijama, el departament d'educació de l'IVAM va llançar durant el tancament temporal per la crisi de la Covid-19 per a estimular la creativitat i l'interés per l'art.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios