Comunitat Valenciana

La III Mostra de Turisme Comunitat Valenciana busca la desestacionalització i afermar els visitants locals

  • "El propòsit fonamental és el mercat valencià", segons el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.
  • "Els valencians suposen quasi el 60% (59,8) del turisme nacional" que rep l'autonomia.
  • La fira podrà visitar-se gratuïtament aquest dissabte d'11 a 20 h i el diumenge d'11 a 19 h a l'Hemisfèric.
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, presenta la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana.
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, presenta la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana.
GENERALITAT VALENCIANA

La III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el pròxim cap de setmana a València, busca la desestacionalització del turisme en aquest territori i augmentar els visitants de la pròpia autonomia. El certamen, que tindrà lloc a l'Hemisfèric de la Ciutat de les Arts i les Ciències, pretén ser una oportunitat per a "retrobar-se" amb les platges, l'interior, les ciutats, la gastronomia i la resta de l'oferta turística d'aquest territori.

Així ho ha indicat aquest dijous el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que ha presentat en roda de premsa aquesta tercera mostra. Ha parlat d'ella com una "exaltació als dotze mesos de l'any" pel que fa a l'oferta de turisme de Castelló, València, i Alacant i ha apuntat, en aquest sentit, que es posa "l'èmfasi" en "la desestacionalització".

Colomer ha assegurat que en aquesta III Mostra de Turisme "el propòsit fonamental és el mercat valencià", per ser "ara el pilar estructural del volum de la dinàmica que genera el turisme a la Comunitat". Ha destacat que "les últimes estadístiques llancen una xifra important" sobre aquest tema, atés que indiquen que "els valencians suposen quasi el 60% (59,8) del turisme nacional" que rep aquesta autonomia.

El responsable autonòmic ha comentat que aquesta ha sigut "una tendència durant aquests llargs mesos de pandèmia" i ha manifestat que Turisme Comunitat Valenciana considera que és "una línia de treball que perdurarà en els pròxims anys".

D'altra banda, sobre el disseny de la mostra, Francesc Colomer ha explicat que es manté "el llenguatge estètic de les altres dues edicions", així com "la mateixa imatge" amb la finalitat de "crear una identitat de marca recognoscible que genere diferenciació, reputació, prestigi i fidelització".

Mostra de Turisme

La III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana és una fira gratuïta que podrà visitar-se el pròxim dissabte d'11.00 a 20.00 hores i el diumenge, d'11.00 a 19.00 hores. El 'stand' del certamen, que comptarà amb diferents espais i activitats, és obra de l'empresa adjudicatària Escato -l'import d'adjudicació ha sigut de 263.175,00 euros (IVA inclòs)-.

El certamen tindrà una superfície expositiva de 3.000 metres quadrats i aprofitarà tant la zona interior de l'Hemisfèric com l'exterior. En aquesta última se situarà un espai de 'showcooking' de 105 metres quadrats on "cuiners valencians de primer nivell mostraran l'oferta gastronòmica de la Comunitat".

Així mateix, en aquesta part i sobre el llac se situarà un escenari on es duran a terme diferents actuacions i presentacions. A l'escenari s'accedirà a través d'una plataforma sobre l'aigua i serà visible des de múltiples localitzacions de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

A la zona interior de l'Hemisfèric se situarà la representació de les principals marques turístiques de la Comunitat Valenciana, en un espai específic que permetrà "reforçar la seua presència i notorietat dins del certamen".

A més, es comptarà amb la zona d'experiències turístiques, amb una superfície de més 900 metres quadrats i 129 mostradors perquè les empreses i associacions turístiques d'aquesta autonomia puguen donar a conéixer la seua oferta. Aquests mostradors recorreran l'exterior de l'Hemisfèric agrupats per temàtiques o producte la Comunitat Valenciana: Mediterrani cultural, actiu i natural-rural.

Durant la seua compareixença, Colomer ha agraït l'esforç que ha realitzat el sector turístic valencià durant els mesos més durs de pandèmia i ara que es comença a recobrar l'anomenada nova normalitat. Ha afirmat que mostra d'eixe esforç és tant la "presencialitat promocional" en espais com la mostra d'aquest cap de setmana com "el moment d'il·lusió" que s'expressa.

"El sector emergeix com la gran esperança dins de l'estructura econòmica de la Comunitat Valenciana" al costat d'uns altres, ha asseverat el responsable autonòmic de Turisme.

"Intens calendari"

Francesc Colomer ha parlat en la roda de premsa d'altres actuacions de promoció que el seu departament té previst realitzar durant l'últim trimestre de l'any. "Tenim programat un intens calendari d'accions promocionals, tant al mercat nacional com a l'internacional", ha dit.

"Hem anat reprenent les promocions presencials a les principals fires internacionals des que s'ha possibilitat realitzar aquestes accions", ha exposat. La primera fira internacional que s'ha celebrat després de la crisi sanitària per la Covid-19 va ser Fitur, a Madrid, on la Comunitat Valenciana "va participar amb un enfocament més digital".

Durant l'últim trimestre de 2021 s'han programat prop de 30 actuacions presencials en deu mercats emissors per a mantindre contacte directe amb els agents i mitjans especialitzats, ha precisat el secretari autonòmic.

Turisme Comunitat Valenciana participa durant aquests mesos en 16 fires i esdeveniments promocionals. Tretze d'ells es fan en el mercat nacional -fira Expovacaciones de Bilbao, BIME PRO a Bilbao, la Fira de Tots Sants de Cocentaina, València Boat Xou, iNTUR a Valladolid, Aratur a Saragossa, IBTM World que se celebra a Barcelona, o el pròxims esdeveniments de València Bike's i Gastrónoma a València-.

Esdeveniments internacionals

Pel que es refereix a les promocions a l'àmbit internacional, s'inclou l'assistència de Turisme Comunitat Valenciana a les fires d'IFTM TOP RESA de París, International Golf Travel Market (IGTM) al Regne Unit i World Travel Market.

La promoció presencial també es reforçarà amb deu viatges de familiarització per a mitjans i operadors de mercats com França, Alemanya, el Regne Unit, Bèlgica, República Txeca, Itàlia o Polònia; i amb l'organització de Workshops a Valladolid, Zaragoza, Barcelona o València.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento