L'empresa ha presentat una proposta de calendari per a l'ERTO amb 33 dies de 'parada total' en les plantes de fabricació de vehicles i de 15 dies en les plantes de Motors, amb una "oferta a la baixa" quant a les condicions econòmiques per als treballadors afectats, respecte a l'últim ERTO que concloïa aquesta mateixa setmana, i que ha sigut rebutjada per tots els sindicats, segons han informat a Europa Press fonts del Comité d'empresa.
En concret, la companyia ha posat sobre la taula que durant els dies de suspensió, complementarà la prestació per atur a la qual l'empleat tinga dret fins al 70% del seu salari real diari, quan en l'últim ERTO era del 80%. També rebaixa els complements (pagues extraordinàries, gratificació especial, dret a vacances i complement d'antiguitat) al 70%, quan fins ara s'havien complementat al 100%.
Atés que la intenció de l'empresa és parar ja les plantes de Fabricació de Vehicles el 4 d'octubre, dilluns que ve, ha tornat a citar els sindicats per a aquesta vesprada amb l'objectiu de traure avant l'ERTO, que està plantejat per al període comprès entre el 4 d'octubre al 23 de desembre de 2021.
El secretari del Comité d'empresa i portaveu d'UGT en Ford Almussafes, José Luis Parra, ha manifestat a Europa Press que són "conscients" de la situació del sector i dels problemes de subministrament de semiconductors i ha expressat la seua "voluntat d'aconseguir un acord per a donar cobertura a la plantilla".
No obstant açò, Parra ha advertit que "si no hi ha un moviment per part de l'empresa, serà complicat" i ha demanat a la direcció que "replantege les condicions per als treballadors".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios