La crisi dispara un 72% les reclamacions per consum

  • Hi ha hagut 10.706 queixes en un any.
  • La telefonia és el sector més conflictiu, seguit de les aerolínies.
  • Es denuncia un 25% més.

Amb menys diners enmig de la crisi, es mira amb lupa fins a l'últim rebut i els consumidors exerceixen els seus drets amb més energia. En un any s'han incrementat un 72% el nombre de reclamacions, sense tenir en compte l'onada de queixes arran de la gran apagada que va viure Barcelona el juliol del 2007 i la fallida d'Air Madrid. L'Agència Catalana del Consum va rebre 10.706 reclamacions el 2008.

En el mateix període, les consultes també es van elevar un 12%, fins a les 88.136. La tendència segueix. Segons va avançar 20 minutos a l'abril, les consultes a Consum van créixer un 40% durant el primer trimestre d'enguany.

Què reclamen els catalans? Primer de tot, la telefonia (el 29,8%), novament primera de la llista: problemes de portabilitat, manca de contracte escrit, problemes de clàusules de permanència, SMS a concursos de televisió, facturació incompleta, publicitat enganyosa i telèfons 905.

El transport (16,7%) se situa tot seguit: sobretot reclamacions contra les aerolínies per retards, anul·lacions de vols, problemes amb l'equipatge o cobraments indeguts. També es denuncia més (+25%, fins a les 6.311), però no prou: «Ens queixem molt, però no reclamem gaire», va lamentar ahir el director de l'Agència Catalana del Consum, Jordi Anguera.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento