Amb menys diners enmig de la crisi, es mira amb lupa fins a l'últim rebut i els consumidors exerceixen els seus drets amb més energia. En un any s'han incrementat un 72% el nombre de reclamacions, sense tenir en compte l'onada de queixes arran de la gran apagada que va viure Barcelona el juliol del 2007 i la fallida d'Air Madrid. L'Agència Catalana del Consum va rebre 10.706 reclamacions el 2008.
En el mateix període, les consultes també es van elevar un 12%, fins a les 88.136. La tendència segueix. Segons va avançar 20 minutos a l'abril, les consultes a Consum van créixer un 40% durant el primer trimestre d'enguany.
Què reclamen els catalans? Primer de tot, la telefonia (el 29,8%), novament primera de la llista: problemes de portabilitat, manca de contracte escrit, problemes de clàusules de permanència, SMS a concursos de televisió, facturació incompleta, publicitat enganyosa i telèfons 905.
El transport (16,7%) se situa tot seguit: sobretot reclamacions contra les aerolínies per retards, anul·lacions de vols, problemes amb l'equipatge o cobraments indeguts. També es denuncia més (+25%, fins a les 6.311), però no prou: «Ens queixem molt, però no reclamem gaire», va lamentar ahir el director de l'Agència Catalana del Consum, Jordi Anguera.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios