Es disparen els conflictes d'hipoteques i comissions

  • Les consultes a Consum han crescut un 34% fins el març.
  • Sobretot, per qüestions econòmiques.
  • L'usuari comprova«fins l'últim cèntim»per estalviar al màxim.

Amb la crisi, tothom es mira fins l’últim cèntim del que paga; O del que li cobren. Les consultes totals que ha rebut l’Agència Catalana del Consum (ACC) s’han disparat un 34% el primer trimestre d’aquest2009, en comparació amb el mateix període del 2008. Aquest increment global s’explica fonamentalment per motius econòmics.

Amb diners a la butxaca, no es miraven tant les comissions o els capricis
«Es pregunta més per temes financers: revisions d’hipoteques, comissions cobra des de més, cobraments indeguts... », explica a
20minutos
el director de Consum, Jordi Anguera. S’han plantejat 9.000 consultes més: han pujat de les 27.000 del 2008 a les 36.000 d’enguany.

Una tendència similar han registrat a la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC).«La gent pregunta molt per les hipoteques (canvis d’entitats o millores), crèdits al comerç (en un cotxe o per comprar béns) o resolució de contractes de lloguer», revela Manel Ruiz, director tècnic del’UCC.

El canvi és doble: «Els consumidors són més exigents i conscients dels seus drets. Ha augmentat la conflictivitat amb les empreses, es forcen els límits» dels contractes, afirma Anguera. «Amb diners a la butxaca, no es miraven tant les comissions o els capricis. Ara hi ha hagut un canvi total, es mira fins l’últim cèntim.Es qüestiona el que abans no es qüestionava», resumeix.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento