Comunitat Valenciana

Ford Almussafes paralitzarà tota la fàbrica de l'1 al 8 de març amb una nova reorganització de l'ERTO

  • L'empresa farà coincidir la parada en la planta de Motors amb la de les plantes BAO.
  • També hi ha 600 persones afectades de forma rotativa la resta de dies laborals al febrer i març.
Ford Almussafes
Ford Almussafes
FORD
Ford Almussafes

Ford Almussafes (València) paralitzarà la fàbrica al complet de l'1 al 8 de març amb una nova reorganització de l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que farà coincidir la parada en la planta de Motors amb la parada en les plantes BAO (de fabricació de Vehicles), segons han informat a Europa Press fonts sindicals.

D'aquesta manera, l'aturada que havia previst en la planta de Motors (inclòs Mecanitzats) del 23 al 30 de març es trasllada a la primera setmana de març, de l'1 al 8 de mateix mes, i s'alinea amb la parada de Vehicles. Així s'ha acordat en la Comissió Mixta de Seguiment de l'ERTO que s'ha celebrat aquest dimarts.

La direcció de Ford Almussafes havia acordat el passat 27 de gener amb UGT, sindicat majoritari, un ERTO per a tota la plantilla de 14 dies complets en les plantes BAO (de fabricació de vehicles) -entre febrer, març i abril- i de 9 dies en la planta de motors (inclòs mecanitzats) -entre març i abril-. A més, hi ha 600 persones afectades de forma rotativa la resta de dies laborals al febrer i març, ja que es va acordar parar el Sistema A de producció i treballar únicament en el torn de matí.

Al principi, la marca de l'oval va plantejar l'ERTO en la planta de Vehicles els dies 1, 2, 3, 4, 5, 8, 15 i 22 de febrer; 1, 8, 18, 22 i 26 de març; i l'1 d'abril, amb la previsió de reduir la fabricació diària de 1.600 a 1.300 vehicles, açò és, uns 13.500 cotxes en total. Per a Motors, els dies plantejats eren el 22, 23, 24, 25, 26, 29, 30 i 31 de març, a més de l'1 d'abril.

La setmana passada la companyia va fer una primera reorganització de les dates en la planta de Vehicles i va traslladar els tres últims dies de març (18, 22 i 26) al 3, 4 i 5 del mateix mes. Ara, torna a canviar les dates, aquesta vegada en la planta de Motors, per a fer coincidir la seua aturada amb Vehicles de l'1 al 8 de març. Per a açò trasllada els dies previstos del 23 al 30 de març a la primera setmana de març.

A més, la parada prevista en Motors el 22 de març es trasllada a aquest dimecres, 24 de febrer. Les parades afectarien inicialment tant Mecanitzats com Muntatge de Motors, encara que de ser necessari treballar en alguna de les línies o zones, els comandaments informaran prèviament als treballadors, precisa l'acta de Comissió Mixta de Seguiment de l'ERTO.

Segons s'ha exposat en la reunió, l'evolució de la crisi de la Covid-19 nivell global i les seues conseqüències sobre la cadena de subministraments i components està afectant tots els mercats.

Un any després, "la mateixa foto"

Davant aquesta situació, el president del Comité d'empresa i portaveu d'UGT, Carlos Faubel, ha lamentat que "quasi un any després de l'inici de la pandèmia, estem igual, es repeteix la mateixa foto". En declaracions a Europa Press, Faubel ha recordat així l'aturada de set setmanes en Ford Almussafes entre març i maig de l'any passat, quan va esclatar la crisi sanitària de la Covid.

Ara la fàbrica tornarà a parar, en aquesta ocasió huit dies, però Faubel tem que se'ls cride per a una nova pròrroga de l'ERTO perquè fins ara s'estan avançant les dates, canviant el calendari, però arribarà un moment en què el marge s'acabe i ja no queden més dies que poder traslladar, ha advertit.

Preguntat sobre la repercussió que pot tindre la gigafactoria de bateries que se'n va a impulsar a la Comunitat Valenciana, Carlos Faubel ha assenyalat que es veu un projecte "fantàstic" però encara no hi ha confirmació que finalment se'n vaja a fer efectiva pel que prefereix acollir la iniciativa amb "cautela i prudència".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento