148 milions extra per salvar la indústria de l’automòbil a Catalunya

  • S'intenta donar més sortida als cotxes en estoc.
  • Seat i Nissan rebran per a nous models 57 milions.
  • La fabricació de l'Audi Q3 a Martorell s'encalla.

Catalunya invertirà 147,95 milions extra per intentar salvar la indústria de l'automòbil. Hi ha dues mesures estrella noves: 62 milions perquè els concessionaris puguin finançar els cotxes que no poden vendre des de fa sis mesos i estan en estoc i 50 milions més per als proveïdors dels fabricants. La resta de diners es destinen a la competitivitat o la compra de béns.

Ara podem abordar amb més optimisme una bona sortida del sector

Amb aquests diners que va acordar atorgar ahir el Govern, el pla català de rescat de l'automoció arriba a un total de 465,88 milions si s'hi sumen els 317,93 milions ja anunciats per la Generalitat amb anterioritat. A més, caldrà afegir-hi el pla de dinamització del Ministeri d'Indústria, al qual opten 107 projectes, que suposarien una inversió de 1.081 milions (les sollicituds catalanes sumen el 26% de tot Espanya).

El pla català inclou invertir 57,3 milions per desenvolupar nous models. «La majoria seran per a Nissan i Seat», segons el conseller d'Empresa, Josep Huguet. «Ara podem abordar amb més optimisme una bona sortida del sector», va proclamar Huguet. Es referia a la possibilitat que Nissan faci una segona furgoneta a la Zona Franca a partir del 2012 i que Seat construeixi l'Audi Q3 a Martorell. Amb aquests models en previsió, Huguet considera que la locomotora del sector aguantaria en plena recessió.

No tot està lligat. Volkswagen va ajornar ahir la decisió sobre si es farà aquí el Q3 perquè no hi ha acord sindical per aplicar a Martorell la congelació salarial que reclama la direcció per ser competitius. Es crearien 8.000 llocs de treball indirectes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento