Els conductors van fins a 40 km/h en l’estrena de la velocitat variable

  • Trànsit reconeix les restriccions no es van evitar i van ser les normals.
  • La màxima limitació es va aplicar a la C-31 entre el Prat i plaça Cerdà.
  • La iniciativa neix entre crítiques d'usuaris.

A 40 km/h per l´autovia. Els conductors procedents de la C-31 que es dirigien cap a la plaça Cerdà es van trobar aquesta limitació en el primer dia d´aplicació de la velocitat variable a dues de les autovies i autopistes d´entrada a Barcelona pel sud. Primer van  anar a 80 km/h al Prat; després, a 70 i 60 km/h a Bellvitge, i a 50 km/h a punt d´arribar a la plaça Cerdà, en plena congestió en hora punta (8.30 h). En total, 5 km.

El sistema va funcionar, encara que per avaluar-lo cal esperar un temps
La limitació a 50 km/h a l´autovia de
Castelldefels és la màxima que es va aplicar ahir. L´objectiu de la mesura és «reduir la congestió, la contaminació i els accidents», va repetir ahir el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya. Tot i això, hi va haver «congestions puntuals, com un dia normal», va declarar.

La iniciativa, pionera a Espanya, també es va aplicar a la C-32 (Autopista del Garraf). Allà els vehicles no van superar els 60 km/h, en entre Viladecans i El Prat.

«El sistema va funcionar, encara que per avaluar-lo cal esperar un temps», va indicar Pérez-Moya. La primera regulació derivada d´un sinistre va tenir lloc per l´avaria d´un vehicle enmig del túnel Amadeu Torné (Castelldefels) en sentit sortida de Barcelona. La velocitat es va limitar a 60.

La velocitat variable neix amb polèmica. El RACC reclama que durant la nit, quan no hi ha embussos, es permeti circular a 100 o 120 km/h per on ara no es pot passar de 80. Política Territorial i alcaldes com el de Barcelona s´hi van adherir. Ahir, hi va haver crítiques dels usuaris, tot i que també n´hi havia defensors.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento