A 40 km/h per l´autovia. Els conductors procedents de la C-31 que es dirigien cap a la plaça Cerdà es van trobar aquesta limitació en el primer dia d´aplicació de la velocitat variable a dues de les autovies i autopistes d´entrada a Barcelona pel sud. Primer van anar a 80 km/h al Prat; després, a 70 i 60 km/h a Bellvitge, i a 50 km/h a punt d´arribar a la plaça Cerdà, en plena congestió en hora punta (8.30 h). En total, 5 km.
La iniciativa, pionera a Espanya, també es va aplicar a la C-32 (Autopista del Garraf). Allà els vehicles no van superar els 60 km/h, en entre Viladecans i El Prat.
«El sistema va funcionar, encara que per avaluar-lo cal esperar un temps», va indicar Pérez-Moya. La primera regulació derivada d´un sinistre va tenir lloc per l´avaria d´un vehicle enmig del túnel Amadeu Torné (Castelldefels) en sentit sortida de Barcelona. La velocitat es va limitar a 60.
La velocitat variable neix amb polèmica. El RACC reclama que durant la nit, quan no hi ha embussos, es permeti circular a 100 o 120 km/h per on ara no es pot passar de 80. Política Territorial i alcaldes com el de Barcelona s´hi van adherir. Ahir, hi va haver crítiques dels usuaris, tot i que també n´hi havia defensors.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios