> Josep Pérez Moya: «Circular a 40 km/h ajudarà, no perjudicarà»

Josep Pérez Moya: «Circular a 40 km/h ajudarà, no perjudicarà»

Josep Pérez Moya, director del Servei Catalá de Trànsit.
Josep Pérez Moya, director del Servei Catalá de Trànsit.
SCT

La velocitat variable que s'aplicarà al gener només ha rebut crítiques. Jo no he sentit cap expert en mobilitat que critiqui els bons resultats que la iniciativa ha tingut a Europa.

CiU diu que ho eliminarà i el PP ho veu «illegal». Lamento que el joc polític no tingui en compte la reducció d'accidents, morts i consum d'energia que s'ha experimentat en altres llocs.

Els conductors no es distrauran? Senyals horitzontals, verticals, lluminoses... No. S'ha provat a Alemanya, Holanda, Àustria o Bèlgica i els conductors no es distreuen. Els ajuda.

Alguns diuen que al darrere hi ha un afany recaptatori. Que es valorin els beneficis del descens de morts i accidents. Les sancions del radar són indiscutibles. Sols se'n recorren un 1,4%.

Amb el màxim a 40 km/h, a quina velocitat multaran? Si s'obliga a anar a 40 és perquè la zona està amb congestió i la velocitat real no passa dels 16-17 km/h. Hi haurà menys aturades i arrencades. Ajudarà, no perjudicarà.

La velocitat variable és irreversible? Sí.

El peatge per entrar a Barcelona segueix estancat? No està en estudi.

Però el trànsit no deixa de créixer, menys enguany... Cada dia entren i surten de Barcelona un milió de cotxes, el 30% en hora punta. Entre setmana el trànsit s'ha estancat; fins i tot a l'octubre es va apujar un 0,6%. Els caps de setmana s'ha abaixat un 10%.

Per la crisi? Molts es miren les despeses.

La capital pot suportar més trànsit? En 7 anys hi  ha hagut un 29% més de cotxes matriculats. Estem al límit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento