Més àrea verda i carril bici per restringir l’ús del cotxe a Barcelona

  • El 2010 s'estrenarà el primer carril BUS/VAO de la Meridiana.
  • Fins al 2018 es vol incrementar un 34% el transport públic a la ciutat.
En deu anys, Barcelona hauria de convertir-se en una ciutat idílica o en un autèntic malson, depèn de com es miri. El Pla de Mobilitat Urbana estableix la creació de més àrea verda d'aparcament, més Zones 30 de restricció de la velocitat, peatges que gravin els vehicles que no vagin «plens» i la concessió de més espai per a la bicicleta.
Totes les entrades de Barcelona tindran carrils BUS/VAO

Són les principals línies estratègiques marcades pel nou full de ruta que, quatre anys després d'obert el debat, ahir va rebre el vist-i-plau de l'equip de Govern municipal per aplicar-ho.

Amb el Pla de Mobilitat Urbana, es vol invertir les tornes i passar d'un 47% de ciutadans que es desplacen actualment a peu o en bicicleta al 54% al 2018. El vehicle privat, per contra, passaria del 23% d'usuaris a la ciutat, al 18%, segons les previsions municipals.

Per aconseguir-ho, s'impulsarà la creació d'aparcaments de dissuasió a punts estratègics de la ciutat (connexió amb FGC, Renfe i xarxa de bus) i l'expansió de l'àrea verda (es posaran en marxa 17.000 noves places a partir del gener).

El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va anunciar ahir que al 2018 «totes les entrades de Barcelona tindran carrils BUS/VAO». El primer, el de la Meridiana, entrarà en funcionament al 2010. Així mateix, es proposa la creació de més zones de circulació a 30 Km/h i de més carril bici, arribant als 200 Km al 2011. El Pla preveu incrementar un 34% el transport públic fins al 2018, tant dins la ciutat com per connectar amb l'àrea metropolitana.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento