Comunitat Valenciana

Compromís planteja que els ports paguen per les alteracions i danys en la costa que provoquen

  • La coalició vol que el Govern Central fixe que un percentatge permanent dels beneficis es destinen a protegir el litoral.
Vista aèria del port de València
Vista aèria del port de València
APV
Vista aèria del port de València

Compromís presentarà una proposició no de llei a Les Corts en la qual plantegen que els ports comercials destinen una part dels beneficis que obtenen a pal·liar els efectes que causen al litoral.

El diputat Juan Ponce, que firma la iniciativa al costat de les diputades Papi Robles i Graciela Ferrer, ha explicat que s'insta el Consell a elaborar un informe sobre els efectes dels ports comercials valencians sobre la franja litoral.

L'informe haurà d'analitzar les conseqüències geomorfològiques i de regressió a la costa i incloure una estimació de despeses generades directament pels ports en mesures de protecció de la costa als municipis situats a les àrees d'afecció de cada port.

Així mateix, planteja que en virtut d'aquest estudi s'elabore des de la Generalitat una proposta econòmica per a traslladar al Govern Central que fixe que un percentatge permanent dels beneficis dels ports es destinen específicament a inversions de protecció litoral a les seues àrees d'influència, a més de fixar un altre percentatge destinat a actuacions conjuntes al litoral, sempre garantint la sostenibilitat ambiental del nostre territori.

Ponce ha assenyalat que "els últims temporals han posat de manifest l'enorme fragilitat del litoral, que és un recurs econòmic, turístic, territorial i patrimoni natural de primera magnitud".

"És previsible, a més, que a causa dels efectes del canvi climàtic, els diversos pronòstics d'augment del nivell del mar, així com dels processos de regressió marina, aquests fenòmens tinguen cada vegada una major incidència, com ja hem observat", ha dit.

Des de la coalició conclouen que a aquestes circumstàncies de caràcter natural només es poden afrontar des d'un punt de vista de polítiques ambientals globals i coordinades, i que a elles s'afig l'efecte que sobre el litoral provoquen les grans infraestructures impulsades en la franja costanera, especialment els de major magnitud com poden ser els ports comercials.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento