El turisme va injectar 13.400 milions en l'economia valenciana l'any passat

  • La Generalitat impulsa un Pla Estratègic 2020/2025 per a planificar el turisme amb el sector.
  • El procés, segons Puig, serà “participatiu i obert” i inclourà també a les diferents destinacions valencianes.
  • El nombre de visitants ha crescut un 30% entre 2014 i 2019, amb un augment de la despesa mitjana.
  • L'impacte en l'ocupació total de la Comunitat és ja del 14%, amb el desafiament de la qualitat i els salaris.
Castillo de Peñíscola,
Castell de Peníscola,
AYTO - Archivo

El turisme ha injectat en la Comunitat Valenciana 13.400 milions d'euros durant 2019, dels quals 9.600 van procedir del turisme internacional, que ja aporta quasi 10 milions de visitants, un 68% més que en 2014. A més, representa ja el 14% del total de l'ús d'aquesta autonomia.

Per a afermar les bases d'aquest sector clau per a l'economia, la Generalitat impulsarà la redacció d'un Pla Estratègic de Turisme de la Comunitat Valenciana 2020/2025 i ho farà de manera col·laborativa amb els principals agents i destinacions.

Així ho va explicar ahir el president de la Generalitat, Ximo Puig, en l'exposició del pla després de la reunió que va mantindre amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i el director general de Turisme, Herick Campos, al costat de representants d'ajuntaments, cambres de comerç, universitats i associacions empresarials del sector.

Puig, que va subratllar “l'any rècord” del turisme valencià, amb 29,6 milions de visitants en 2019, va assenyalar que amb la presentació del pla estratègic s'inicia “un procés participatiu i obert” per a treballar “la cooperació i l'acció col·laborativa entre tots els agents i entre totes les destinacions del sector turístic”.

El cap del Consell va afirmar que aquest pla s'aprovarà “abans de l'estiu” després del “procés de discussió” que ara s'inicia, on, com va indicar el president, es convoca a tots els actors a participar, des dels professionals, les empreses privades i les patronals a les universitats o els sindicats. 

“És un pla estratègic que no pretén ser estàtic, sinó un vector cap a l'horitzó capaç d'entendre els canvis que es produeixen”, va afegir Puig, qui va assegurar que el bon moment pel qual passa el turisme valencià s'ha d'aprofitar per a “repensar” el model de creixement del sector.

“Estem en un bon moment per a planificar aquests pròxims cinc anys”, va afirmar Puig, que va recordar que durant aquesta legislatura s'ha consolidat el turisme amb un creixement de l'arribada de visitants, entre 2014 i 2019, pròxima al 30% i un important augment de la despesa mitjana.

Així mateix, va destacar que el turisme representa més del 14% de l'ocupació, xifra que dóna mostra de la importància de la formació de qualitat i l'augment dels salaris “per a sostindre el projecte de futur” d’“un sector madur que sempre ha estat innovant” i la qualitat i la situació del qual en els mercats pretén consolidar aquest pla estratègic.

Respecte a les línies mestres del pla, Puig va detallar que els “manteniments teòrics” del document es basen en la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat que està desenvolupant el Consell, els Objectius de Desenvolupament Sostenible, que la Comunitat Valenciana “ha assumit com a línia fonamental de govern”, el Codi Ètic del turisme valencià, que ja han signat quasi 1.000 empreses i institucions, o el Llibre blanc per a la Nova Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va posar l'accent en la governança col·laborativa, la vertebració del territori, l'impuls de la competitivitat i del capital humà i el màrqueting turístic com els “quatre elements fonamentals” que constitueixen la nova Estratègia de Turisme de la Comunitat Valenciana 2020-2025.

Colomer va subratllar la important aportació del nou pla estratègic en “la construcció d'un marc conceptual teòric que presente a la Comunitat Valenciana davant els mercats nacionals i internacionals” amb l'objectiu de “millorar la competitivitat, el capital humà i la transformació digital del model turístic”.

També s'elaboren plantejaments com la consolidació de la Comunitat com a destinació hospitalària i innovadora, l'impuls de la competitivitat a través de la qualitat o l'establiment d'una governança compartida.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento