Monserrat ha participat al llarg d'aquesta setmana en la seu del Banc Mundial, a Washington, en la primera trobada de l'equip que al llarg dels pròxims tres mesos elaborarà l'estudi. En ell, analitzaran el potencial, reptes i oportunitats de la implantació d'aquesta tecnologia en quatre àrees: energia, ciutats intel·ligents, agricultura i transport.
El treball de l'investigador de la UPV se centrarà en l'àrea de transport, en la qual juntament amb el seu equip de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM), és una "referència internacional", segons la institució. De fet, aquest mateix grup de l'iTEAM UPV va liderar l'últim informe sobre automoció i 5G de la Comissió Europea.
"Va ser precisament arran d'aquest informe quan rebem la petició del Banc Mundial per a elaborar un nou estudi per a ells. Amb ell, vol analitzar fins a quin punt la 5G pot contribuir al benestar i impuls dels països en vies de desenvolupament, qual seria el seu impacte i estimar la inversió necessària per a desplegar aquesta tecnologia", ha apuntat José Francisco Monserrat.
En el cas concret de la UPV, i dins de l'àmbit de transport, un dels temes principals de l'estudi serà la viabilitat del cotxe autònom i connectat en els països en vies de desenvolupament. El treball dels investigadors de l'iTEAM permetrà conéixer la inversió necessària en infraestructures viàries per a convertir-les en vies 5G i qual seria el seu benefici tant en termes econòmics com per a la salut i benestar d'aquests països. I oferirà també al Banc Mundial una planificació temporal per al desplegament d'aquesta tecnologia.
AVANTATGE MEDIAMBIENTAL I DE SEGURETAT
Segons explica Monserrat, aquesta tecnologia resultaria clau, per exemple, per a evitar el caos circulatori típic de països asiàtics. I, en termes globals, destaca el seu benefici mediambiental: "El fet que els cotxes es paren contínuament ja siga per congestió del trànsit, en els semàfors, etc. implica directament un consum i emissió altíssima de CO2. En el moment en què els cotxes siguen autònoms i en les carreteres hi haja major fluïdesa, l'emissió de CO2 serà molt menor i el consum de petroli també", defèn.
Un altre avantatge és la seguretat. "La conversió a vies 5G permetrà reduir els accidents de trànsit. Només a Europa, més de 25.000 persones moren a l'any en les carreteres europees víctimes d'aquests accidents. La tecnologia 5G farà les carreteres molt més segures", conclou Monserrat.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios