Consti per endavant que les culpes cal distribuir-les entre polítics i mestres, però també entre els pares i la societat. L´enèsim suspens a l´educació catalana revela que el sistema és ineficient i l´excellència queda lluny. Hi ha mediocritat respecte la resta de països europeus. I només se salva per l´equitat educativa, tot i que augemneten les desigualtats entre escoles públiques i privades.
Una de les metes del conseller d´Educació, Ernest Maragall, és assolir l´excellència. Catalunya és a la cua dels països més desenvolupats (OCDE). Ho diu l´estudi Equitat, excellència i eficiència educativa..., de la Fundació Jaume Bofill, a partir de dades de l´informe Pisa del 2006.
En ciències, sols un 4,6% dels alumnes obtenen bones notes, la meitat que la mitjana de l´OCDE i la quarta part que Finlàndia. I si es mirem només les qualificacions als centres públics, sols Grècia obté pitjors resultats. Pitjors són les dades en comprensió lectora: un 3,1% de bons alumnes aquí davant el 8,6% de l´OCDE i el 21,7% coreà.
A més, l´educació catalana no aprofita la despesa feta. Tampoc són bons els resultats dels alumnes amb pares universitaris. Hi ha diferències de resultats segons el nivell econòmic, social i cultural dels alumnes. Els 84 punts que separen les classes altes i les baixes són equiparables a altres països i equivalen a dos anys d´escolarització. Les desigualtats es mantenen o augmenten. I_en el futur més proper, per l´efecte dels nouvinguts, els resultats seran encara més dolents. Cal formar més els docents que atenen els immigrants.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios