La mostra, que es podrà visitar fins al 8 de febrer, es compon de nou pintures en acrílic sobre cartons abandonats en els quals reprodueix obres de Joaquín Sorolla, Antonio Muñoz Degrain, Emilio Sala, Ignacio Pinazo i Bernardo Ferrándiz y Badenes i una fotografia de gran format d'una intervenció pictòrica realitzada en el carrer de l'obra Boceto de la Decapitación de San Pablo d'Enrique Simonet.
Segons explica la galeria, Anaya "estableix una relació amb València i els seus artistes". "Les obres que utilitza per a l'exposició són pintures d'artistes valencians que es troben en museus malaguenys, alguns d'ells triats a més per la seua relació amb la ciutat de Màlaga ja que van ser membres de l'anomenada escola Malaguenya de pintura", assenyalen.
El crític d'art Juan Francisco Rueda fa notar que parteix de l'estratègia creativa de Julio Anaya "posseeix figuradamente certa condició de viatge, de desplaçament o tràfec: per què no, d'anadai tornada".
"L'artista -explica- implica obres preexistents portant-les a entorns en les quals queden resignificadas, detonen noves interpretacions o eixos espais es transformen. Podríem dir que, sent obres recognoscibles d'autors insubstituïbles de la història de l'art, les fa seues, les fa viatjar a la seua pintura".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios