El cost econòmic que tindrà l'obra de la L9 del metro a Barcelona i l'àrea metropolitana es doblarà. El pressupost del 2004 era de 3.745 milions d'euros i el 2008 n'és de 6.500 milions. Les màquines perforadores dels túnels han anat amb retard, amb demores que han superat l'any i mig.

El pressupost del 2004 era de 3.745 milions d'euros i el 2008 n'és de 6.500 milions
Per al departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat, el problema és haver iniciat els túnels el 2003 sense un projecte redactat «que s'ha hagut de fer el 2004». CiU va denunciar ahir que la tuneladora del
tram Sagrera-Macropou va estar aturada 132 dies de 263; la de Macropou-Havaneres, 155 dies; i la de Mas Blau-Variant del Prat, 89 dies. Tot, per revisions i avaries, per evitar sorolls nocturns als veïns o per vacances dels operaris.

Ahir va finalitzar la perforació de les dues tuneladores que han coincidit a la plaça Havaneres després d'haver foradat 5,4 Km en sis mesos, entre Gorg i Sant Andreu. Hi ha foradats 19,4 Km, 16 dels quals són túnels (servirà més endevant per a la L4).

El Govern admet retards i ho justifiquen amb exemples com el de la tuneladora de Sant Adrià, que va estar aturada 19 mesos per no «afectar els fonaments d'uns edificis que ningú havia previst» en l'adjudicació del 2003. Entre el 2009 i el 2010, es preveu la perforació dels 12 Km del tram Sagrera-Meridiana i Gorg-Santa Coloma. S'hi construiran 13 estacions, sis més de les previstes.